گوگل با ردیت قرارداد 60 میلیون دلاری امضا کرد؛ استفاده از مطالب کاربران برای آموزش هوش مصنوعی

دیجیاتو شنبه 05 اسفند 1402 - 11:30
این توافق در بهبود عملکرد موتور جستجوی گوگل هم مؤثر است. The post گوگل با ردیت قرارداد 60 میلیون دلاری امضا کرد؛ استفاده از مطالب کاربران برای آموزش هوش مصنوعی appeared first on دیجیاتو.

چند روز پیش اعلام شد که ردیت داده‌های خود را برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی به‌فروش می‌رساند. حالا گوگل از دستیابی به یک توافق با ردیت خبر داده است. با این توافق چند ده میلیون دلاری، موتور جستجوی گوگل از پست‌های ردیت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود و بهبود خدماتی مانند سرویس جستجو، استفاده می‌کند. البته این توافق به غیر از جنبه مالی، برای ردیت کاربردهای دیگر هم دارد.

با این توافق، ردیت می‌تواند برای بهبود جستجوی داخلی سایت و ویژگی‌های دیگر، به مدل‌های هوش مصنوعی گوگل دسترسی داشته باشد. البته این شرکت مستقر در سان فرانسیسکو، هنوز واکنش رسمی به این خبر نداشته است.

به گزارش CBS News، معامله با گوگل گام بزرگی برای ردیت است. این شرکت با این توافق به‌نوعی قصد دارد موضوعات مختلف را منظم و هدفمند کند. مدیریت بخش زیادی از مطالب ردیت وابسته به کمک کاربرها است. ردیت درآمد زیادی ندارد و برای همین چند وقت پیش استفاده از APIهای خود را پولی کرده بود. موضوعی که اعتراض و اعتصاب کاربران زیادی را به‌دنبال داشت.

این توافق چه سودی برای گوگل خواهد داشت؟

توافق گوگل با ردیت

این توافق برای گوگل هم بسیار مهم است؛ زیرا گوگل می‌خواهد دسترسی گسترده‌ای به محتواهای نوشتاری انسانی داشته باشد. بنابراین می‌تواند از این محتواها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند تا توانایی آن‌ها در پاسخ صحیح به سؤالات کاربران را افزایش دهد.

بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس هوش مصنوعی، به‌دنبال راه‌هایی برای توسعه این سرویس‌ها هستند و این توافق می‌تواند روشی مناسب برای این امر باشد.

این توافق هیچ‌گونه تغییری را در زمینه مدیریت داده‌ها در ردیت پیش‌بینی نمی‌کند. همچنین در این توافق باید گوگل با شرایط کاربران و سیاست حفظ حریم خصوصی ردیت سازگاری داشته باشد. به‌عنوان مثال، زمانی که کاربران ردیت مطالب یا محتواهایی را در سایت حذف می‌کنند، سایت این محتواها را در همه‌جا حذف می‌کند و هیچ اثری از آن در سرویس‌های دیگر باقی نمی‌ماند. شرکای ردیت مانند گوگل نیز موظف به انجام همین کار هستند تا به انتخاب‌هایی که کاربران در ردیت انجام می‌دهند، احترام بگذارند.

گوگل در یک اطلاعیه خبری ردیت را تحسین کرد و آن را «یک منبع باورنکردنی از گفت‌وگو‌ها و تجربیات انسانی» نامید و تأکید کرد که هدف اصلی این شرکت «ساده‌ترکردن» دسترسی افراد به اطلاعات مفید ردیت است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.