مشتریان دیجیکالا در جریان بلکفرایدی ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۷۵۷ میلیارد تومان کمتر پرداخت کردند؛ به عبارت دیگر این عدد نشان میدهد به طور میانگین هر سفارش در این دوره با بیش از نیم میلیون تومان تخفیف ثبت شده است.
در سال گذشته حدود ۴۰.۸ میلیون کاربر یکتا در طول رویداد با تخفیفهای شگفتانگیز دیجیکالا درگیر شدند. این عدد در اوج همزمانی ترافیک به آستانه ۱.۱ میلیون نفر در یک ساعت رسید.
در فروش نیز رکوردهای جالب توجهی ثبت شدند: نزدیک به ۱.۵ میلیون سفارش نهایی شد و ۸.۸۸ میلیون قلم کالا راهی سبدهای خرید شد. میانگینِ سبدِ پس از تخفیف حدود ۳.۴ میلیون تومان بود که نشان میدهد مردم سبدهای خرید باارزشتری را به صورت اینترنتی تهیه میکنند.
در دل آمارهای سال گذشته بلک فرایدی؛ سبدی وجود دارد که حدود ۱۶۷ میلیون تومان صرفهجویی داشته و حتی سبد خریدی بوده که نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان کالا در آن وجود داشت. این سبدهای خرید بزرگ نشان میدهد بلکفرایدی هم برای خریدهای روزمره جواب میدهد و هم برای تصمیمهای بزرگتر و سرمایهمحور.
در بلک فرایدی سال گذشته تنها روز اول و دوم همراه با موجهای خرید نشده اما روز ۹ آذر در هفته دوم حراجی بلک فرایدی هم در بازدید و هم در تعداد سفارش رکورد زد. دیجیکالا در بلک فرایدی امسال تاکید کرده بسیاری از تخفیفهای هیجان انگیز خود را در روز نخست این حراجی عرضه خواهد کرد و تاکید داشته بسیاری از این تخفیفها تکرار نشدنی خواهد بود.
در سال ۱۴۰۳، افزودهشدن تجربه حضوری با «تضمین کمترین قیمت حضوری» نیز اثر خود را گذاشت. رشد ۶۰ درصدی در تعداد سفارشهای حضوری و ۸۰ درصدی در فروش روزانه این فروشگاه نشان داد که فروشگاه فیزیکی نیز در جریان این کمپین مورد استقبال قرار گرفته است.
بلک فرایدی ۱۴۰۴ دیجیکالا قرار است با ساز و کاری متفاوتتر از همیشه برگزار شود و بهنظر میرسد خرید موفق در این کمپین به برنامهریزی دقیق میرسد؛ نه شکارِ تصادفیِ تخفیف.
دیجیکالا اعلام کرده بخشی از تخفیفهای هیجانانگیز امسال در همان روز نخست عرضه میشوند و «تکرارناپذیر» هستند؛ بنابراین بهتر است فهرست خرید و سقف قیمت از قبل بسته باشد تا فرصتهای افتتاحیه از دست نرود. بهتر است فهرست ده قلمِ اولویتدار را از اکنون بنویسید و قیمت پیش از کمپین کالاهای محبوبتان را ثبت کنید. برای هر قلم سقف خرید مشخص کنید: «اگر به X درصد تخفیف برسد، آن را میخرم» و در روز نخست در تمامی ساعات بهطور مرتب این کالاها را چک کنید. تا تصمیم بهجای لحظه هیجان، بر محور «تخفیف مورد قبولتان» بسته شود.
کمپین بلک فرایدی دیجیکالا در سال گذشته با ۵.۱ همت فروش به پایان رسید؛ رقمی که اگر قیمت هر «پراید» را در آن زمان حدود ۳۰۰ میلیون تومان بگیریم، معادل خرید ۱۶هزار و ۶۶۶ دستگاه است. مهمتر از رقم فروش، ۱۰۷هزار و ۸۶۷ مشتری تازه بود که در همین چند روز، اولین خریدشان را در دیجیکالا انجام دادند.
در سال گذشته استان تهران رکورددار تعداد خرید شد، و بعد از آن البرز، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران در ردههای دوم تا پنجم قرار گرفتند؛ خوزستان، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم ده استان برتر را کامل کردند. نگاهی به استانها نشان میدهد که از غرب تا شرق و شمال تا جنوب، جزو خریداران بلک فرایدی ۱۴۰۳ دیجیکالا بودند.
در فهرست «پرفروشهای ریالی» طلا و جواهرات صدرنشین شد و بعد از آن گوشیهای پرچمدار و میانرده جایگاهها را تصاحب کردند. از Samsung Galaxy S24 Ultra و S24 FE گرفته تا Xiaomi Redmi Note 13 (4G/Pro 4G) و Samsung A55 / A35؛ iPhone 13 CH هم در میان ده کالای اول ایستادند. حتی سکه تمام بهار آزادی طرح امام در جمع دهتا کالای پرفروش برتر دیده شد.
از لحاظ تعداد نیز این ده کالا در صدر قرار گرفتند: انواع نوار بهداشتی، کاغذ A4، نوار بهداشتیِ شبانه Yalda Night، لامپ LED ۱۲ وات، فلوئید ضدآفتاب بیرنگ، کرم ضدآفتاب بدن، باتری قلمی Super Heavy Duty و تونر پاککننده و گوشی Nokia 105 (مدل ۲۰۲۳).بازار لوکس و اقتصادی در تخفیفها