اُفود: در یک ماه به سهم ۲۰ درصدی از بازار سفارش غذای آنلاین مشهد رسیدیم

دیجیاتو یکشنبه 20 اسفند 1402 - 17:49
ورود اُفود به‌عنوان رقیبی تازه‌نفس به بازار سفارش آنلاین غذا می‌تواند انحصار ناخواسته ایجادشده در این بازار را بشکند. The post اُفود: در یک ماه به سهم ۲۰ درصدی از بازار سفارش غذای آنلاین مشهد رسیدیم appeared first on دیجیاتو.

«اُفود» به‌عنوان راهکار گروه گلرنگ برای رقابت با «اسنپ‌فود»، مدعی است که توانسته در مدت یک ماه فعالیت، ۲۰ درصد از بازار روزانه سفارش غذا آنلاین در مشهد را از آن خود کند.

براساس آماری که اُفود در اختیار دیجیاتو قرار داده است، این شرکت توانسته در بازه یک‌ماهه فعالیت خود، بیش از ۱۶۰۰ عرضه‌کننده «وندور» را جذب کند که ۵۰ درصد از فروشگاه‌های بازار آنلاین مشهد را در بر می‌گیرد.

نکته جالب میزان فروش وندورهاست؛ آمار ارائه‌شده حاکی از آن است که فروش وندورهای فعال در اُفود در مدت ۳ روز معادل فروش ۳۰ روزه آن‌ها در پلتفرم رقیب (اسنپ‌فود) بوده است.

ورود اُفود به‌عنوان رقیبی تازه‌نفس به بازار سفارش آنلاین غذا می‌تواند انحصار ناخواسته ایجادشده در این بازار را بشکند؛ البته این شرکت نگاهی هم به سود خوابیده در این بازار دارد.

«امید سلامی پرگو»، مدیرعامل اُفود، پیش‌تر اندازه بازار سفارش غذا در ایران را ۳.۵ میلیارد دلار برآورد کرده بود که ۱۷ درصد آن (نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار) سهم ارسال غذای آنلاین است. براساس نرخ کنونی دلار، این رقم به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. به گفته سلامی پرگو، ۸۵ درصد از این بازار، سهم اسنپ‌فود است.

پیش‌ازاین، استارتاپ‌های دیگری نیز درزمینه سفارش آنلاین غذا فعال بودند که اکثر آن‌ها از بازار خارج شده‌اند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.