به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوریدیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری صبح امروز خود اظهار کرد: مرکز همایشهای رازی در کنار قدیمیترین برج تهران قرار دارد که این برج یکی از قدیمیترین آثار تهران است.
وی ادامه داد: مجموعه رازی از سال ۷۲ طراحی و آغاز شد و یکی از مسائلی که از دو سال اخیر به آن توجه داشتیم اتمام پروژههای نیمه تمام تهران بود. برخی پروژهها هستند که ۱۱ سال است ساخته نشده اند و مردم را با چالش مواجه کرده اند.
صبوری دیلمی با بیان اینکه تمام پروژههای فنی و عمرانی شهرداری تهران به اتمام رسیده است گفت: زمانی که پروژه رازی را تحویل گرفتیم بسیاری از کارهای آن باقی مانده بود، اما تلاش کردیم تا مردم جنوب شهر بتوانند از آن استفاده کنند و سالن این مرکز از لحاظ ابعاد مشابه سالن برج میلاد است و در کنار آن سالنهای جنبی ماننند گالری، رستوران و آمفی تئاتر رو باز وجود دارد.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران اظهار کرد: سازمان عمرانی مناطق صرفا به فضاهای ابنیه، مانند پارک سازی و ساختمان سازی می پردازد و تقریبا هیچ پروژه نیمه تمامی که از گذشته به ما ارث رسیده باشد وجود ندارد و از این به بعد با رویکرد جدید شهرسازی کار میکنیم.
وی با اشاره به تغییر رویکرد گفت: زمانی که وارد دوره شهری میشویم با تعداد زیادی پروژه راه سازی و اتوبان سازی مواجه میشویم درحال حاضر در تهران ۸۰۰ پل سواره، ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه وجود دارد و مکررا از پیاده راه گرفته ایم و به خودروها داده ایم و نتیجه آن این است که میبینیم.
صبوری دیلمی با بیان اینکه بزرگراه ساختن به معنای ازبین رفتن ترافیک نیست گفت: وقتی بزرگراه وجود داشته باشد مردم به استفاده از خودرو ترغیب میشوند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پیاده راهها گفت: برخی از پیاده راههای ما بسیار کم عرض هستند و یک خانم نمیتواند همراه با کالسکه فرزندش از پیاده راه عبور کند و درحال احداث ۱۴۰۰ کیلومتر پیاده راه هستیم و شاید برای اولین بار نقشه پیاده راه تهران را ۶ معاون شهردار به امضا رساندند.
بیشتر بخوانید
وی گفت: بزرگراه شهید چمران ده ونک را از سعادت آباد جدا کرد و در لبه این بزرگراه معضلات اجتماعی و فرهنگی وجود دارد و این یعنی شکاف بزرگراه زندگی عادی را ازبین برده و نقاط بی دفاع شهری را ایجاد کرده است و ما به دنبال اتصال عرصهها به یکدیگر هستیم.
صبوری دیلمی ادامه داد: زمانی که بزرگراه امام علی ساخته شد محله سبلان به دو نصف تقسیم شد و اتصال آنها ازبین رفته شد و ما به دنبال اتصال این دو منطقه هستیم. ۸۰ سال است از راه عابرپیاده گرفته ایم و به خودرو داده ایم و باید دیگر به فکر عابر پیاده باشیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: به راحتی ۲۰۰ میلیارد هزینه میکنیم تا بزرگراه بسازیم، اما وقتی حرف از ساخت پیاده راه میشود صدای همه درمیآید که نگاه شهر تهران تغییر یافته است.
وی با اشاره به پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا گفت: این یکی از پروژههای کم نظیر دنیا است. در یکی از محلات جنوبی پایتخت که مردم سالها از آن آسیب می دیدند و با چالش قطار مواجه بودند، اما اکنوم به طول ۹ کیلومتر قطار از شهر حذف شده و به زیر زمین رفته است و روی آن ۵۴ هزار هکتار باغ ایجاد میشود
صبوری دیلمی ادامه داد: از سال ۹۱ این قطار به زیر زمین رفته و از همان سالها پروژه با اختلاف مواجه بود و معتادان از فضای بی دفاع استفاده میکردند، اما با کمک وزارت راه و شهرسازی و راه آهن توانستم مشکل را برطرف کنیم و سال ۹۹ آغاز این کار صورت گرفت و پروژه در سطح جهانی قابل مطرح شدن است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: با وجود آنکه ما به فکر انسان محوری هستیم، اما ساخت اتوبان کمتر شده است.
وی با اشاره به زیر گذر گلوبندک گفت: ظرف چند روز آینده قسمت غربی پروژه زیر گذر گلوبندک افتتاح میشود و تا پایان تابستان قسمت شرقی آن هم افتتاح میشود.
صبوری دیلمی ادامه داد: ایستگاه مترو ۱۵ خرداد جر اولین ایستگاههای ما است و آسانسور و پله برقی ندارد، اما در پروژه زیر گذر این مشکل برطرف شده است و دلیل عدم افتتاح قسمت غربی آن صرفا گرفتن استاندارد آسانسور است. ایمنی و جان مردم در این دوره از هرچیزی مهمتر است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت شهر تهران گفت: درحال حاضر نه تنها سیل دیده نمیشود بلکه حتی آب گرفتگی هم دیده نمیشود. در تهران ۷ رودخانه وجود دارد، اما درحال حاضر حتی در میدان آزادی هم آب گرفتگی وجود ندارد و آن هم لوله رانی چند صد متری بود تا آب دیگر وارد میدان نشود
وی با بیان اینکه حوزه معاونت عمرانی کوچکترین حوزه شهرداری است گفت: این حوزه ۵ کارخانه دارد. کارخانههای آسفالت ما در گذشته تعطیل بودند، اما اکنون این ۴ کارخانه آسفالتی مورد نیاز تهران را برطرف میکنند و توانسته اند ۶ هزار و ۱۰۰ تن آسفالت تولید کنند و دیگر آسفالت تهران از جایی دیگر خریداری نمیشود و در این حوزه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در ارز داشته ایم.
درحال تکمیل...