پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

پنج شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 17:06
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.