مقابله با خودروسازی دولتی

دنیای اقتصاد یکشنبه 27 خرداد 1403 - 00:07
دنیای اقتصاد: در ادامه مرور اظهارنظرهای خودرویی نامزدهای ریاست‌جمهوری چهاردهم، امروز نیز آخرین مواضع خودرویی برخی کاندیداها را مرور کرده‌ایم. در این بین، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته: «ایران، ترکیه، عراق و سوریه می‌توانند خودروی مشترک تولید کنند؛ دلیلی ندارد خودرو را فقط در ایران تولید کنیم.» محمدباقر قالیباف نیز عنوان کرده: «سهم دولت در ایران‌خودرو ۷ و در سایپا ۱۷ درصد است، اما برای هیات‌مدیره آنها تصمیم می‌گیرد و مدیرعامل تعیین می‌کند . همه اینها غیرقانونی است. به جای این کار باید خودروی استاندارد و ایمن را به قیمت فوب خلیج فارس ارائه کنیم .» قالیباف تاکید کرده: «به جای آنکه مردم را در اقتصاد مداخله دهیم، در زندگی آنها مداخله می‌کنیم و نمونه آن خودرو است. [با دخالت دولت در امور خودروسازان] هزینه بالا می‌رود و قیمت به صورت دستوری تعیین می‌شود. [در نتیجه] خودرویی [تحویل مردم می‌شود] که گران‌تر از خودروهای همسایه [و] با مصرف سوخت بالاتر است. نمی‌شود از جیب مردم‌ برداریم و بعد در کار آنها فضولی کنیم.» در نهایت علیرضا زاکانی با بیان اینکه دولت وی به جنگ هر آنچه مخالف تولید باشد، می‌رود، بر لزوم شکستن انحصار خودرو در راستای رقابت صحیح، تاکید کرده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.