ارزش برند AMD با رشد 53 درصدی از اینتل پیشی گرفت

دیجیاتو چهارشنبه 20 تیر 1403 - 10:47
AMD با ارزش برند 51.86 میلیون دلار درحال‌حاضر در جایگاه 41 و اینتل در جایگاه 48 قرار دارد. The post ارزش برند AMD با رشد 53 درصدی از اینتل پیشی گرفت appeared first on دیجیاتو.

ارزش برند AMD در سال گذشته میلادی رشد قابل‌توجهی داشته است. این شرکت اکنون در رتبه 41 قرار دارد درحالی که رتبه رقیب دیرینه آن یعنی اینتل 48 است. اکنون ارزش برند AMD با رشد 53 درصدی به حدود 51.86 میلیون دلار رسیده است.

سایت Kantar’s BrandZ در گزارشی به ارزشمندترین برندهای جهان در سال 2024 پرداخته است. این گزارش برترین برندهای جهان را براساس ترکیبی از عوامل مانند احساسات مشتری و داده‌های مالی رتبه‌بندی می‌کند. به عبارتی، این رتبه‌بندی بازتابی از احساسات مصرف‌کننده نسبت به برند است و نشان می‌دهد شرکت‌های مختلف در چشم یک مشتری ​​چه جایگاهی دارد.

طبق این گزارش، ارزش برند AMD حدود 53 درصد افزایش یافته است، درحالی‌که اینتل از سال 2023 تنها حدود 23 درصد رشد داشته که نشان می‌دهد AMD به پیشرفت‌های زیادی در بازار دست یافته است. AMD با ارزش برند 51.86 میلیون دلار درحال‌حاضر در جایگاه 41 و اینتل در جایگاه 48 قرار دارد.

رشد ارزش برند AMD نسبت به اینتل

در گزارش 2024 نام AMD را در لیست 10 شرکت برتر با بیشترین رشد نیز می‌بینیم. در این لیست انویدیا با 178 درصد رشد صدرنشین است. اینستاگرام و فیسبوک نیز به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار دارند. پنج برند برتر از نظر ارزش نیز اپل، گوگل، مایکروسافت، آمازون و مک‌دونالد هستند و انویدیا نیز در جایگاه ششم قرار دارد.

برندهایی که بیشترین رشد را در سال گذشته داشته‌اند

گزارش Kantar ارزش مالی یک شرکت را در سهم برند آن ضرب می‌کند تا ارزش کل برند را دریابد. به بیان ساده‌تر، Kantar درباره اینکه برند AMD چقدر به موفقیت مالی آن کمک می‌کند، توجه کرده است. این شرکت در سال گذشته میلادی، نه‌تنها پیشرفت قابل‌توجهی در حوزه هوش مصنوعی داشته است، بلکه به‌طور کلی در موقعیت بسیار بهتری برای سرمایه‌گذاری قرار دارد.

این ارقام مطمئناً پس از معرفی و عرضه پلتفرم‌های نسل بعدی اینتل، مانند Lunar Lake، تغییر خواهند کرد، اما درحال‌حاضر، می‌توان گفت که AMD در رقابت ارزش برند در برابر اینتل پیروز شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.