(تصاویر) رونمایی از غول جدید مرسدس بنز برای شکستن شاخ پورشه

فرارو جمعه 22 تیر 1403 - 17:32
مرسدس بنز AMG GT ۶۳ در حال حاضر یک برگ برنده برای این شرکت آلمانی است. جدیدترین مدل این خودرو که GT ۶۳ Pro نام دارد، قدرت بیشتر، آئرودینامیک بهبودیافته و مهم‌تر از همه، خنک‌کننده اضافی برای موتور و سیستم چهارچرخ محرک را ارائه می‌کند.

جدیدترین خودروی مرسدس، AMG GT ۶۳ Pro ۲۰۲۵، از ۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل استاندارد بهره می‌برد.

موتور ۴٫۰ لیتری توئین توربو V-۸ اکنون ۶۰۳ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور می‌سازد که شتاب صفر تا صد ۳٫۱ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا دویست ۱۰٫۹ ثانیه‌ای را ممکن می‌سازد. به گفته مرسدس، این مدل نیم ثانیه سریع‌تر از GT ۶۳ معمولی است.

رونمایی از غول جدید مرسدس بنز برای شکستن شاخ پورشه

با این حال، قدرت بیشتر تنها چیزی نیست که GT ۶۳ را به خودروی پیست بهتری تبدیل کند. موتور دارای دو رادیاتور تقویت‌شده جدید در اطراف چرخ‌های جلو است تا کارایی را افزایش دهد. دو دیفرانسیل و جعبه انتقال نیز دارای رادیاتور‌های مخصوص به خود با پمپ آب هستند تا عملکرد سیستم AWD را در طولانی‌مدت حفظ کنند.

نمای جلوی GT ۶۳ Pro با ورودی‌های بزرگ‌تر بازطراحی شده است. همچنین یک پنل هوای فعال در دماغه برای کنترل هوای عبوری بر اساس سرعت و نیاز‌های سیستم خنک‌کننده وجود دارد. مرسدس می‌گوید که مجموعاً توانسته ۶۶ پوند نیروی بالابر محور جلو را حذف کند. هدایت‌کننده‌های هوا و باله‌های نصب‌شده در زیر بدنه و همچنین یک بال ثابت بزرگ، به ۳۳ پوند نیروی رو به پایین محور عقب کمک می‌کنند.

رونمایی از غول جدید مرسدس بنز برای شکستن شاخ پورشه

نسخه Pro به‌صورت استاندارد دارای ترمز‌های کربن سرامیکی است. این خودرو با دیسک‌های ۱۶٫۵ اینچی و کالیپر‌های شش پیستونی، دارای بزرگ‌ترین مجموعه سرامیکی استاندارد AMG است که در حال حاضر به فروش می‌رسد. رینگ‌های سبک‌وزن ۲۱ اینچی فورج‌شده در تایر‌های میشلین پایلوت اسپرت ۵ پیچیده شده‌اند. فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، صندلی‌های AMG Performance و مقداری فیبر کربن در نمای بیرونی و داخلی وجود دارد.

رونمایی از غول جدید مرسدس بنز برای شکستن شاخ پورشه

مرسدس AMG GT ۶۳ Pro ۲۰۲۵ اولین بار در جشنواره سرعت گودوود رونمایی خواهد شد و انتظار می‌رود سال آینده تحویل داده شود. مرسدس به قیمت آن اشاره‌ای نمی‌کند، اگرچه ما انتظار داریم که کمی گران‌تر از مدل پایه باشد که از ۱۳۶ هزار دلار (معادل ۸ میلیارد تومان) شروع می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.