گیمزکام 2024 یکی از بزرگترین رویدادهای بازیهای ویدیویی در جهان است که امسال از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور در کلن آلمان، میزبان گیمرها و علاقهمندان این حوزه بود. حالا ظاهراً تعداد بازدیدکنندگان این رویداد، پیشرفت قابلتوجهی نسبت به سال گذشته داشته است.
طبق گزارش «Venturebeat»، بیش از 335 هزار بازدیدکننده طی روزهای اخیر در گیمزکام 2024 حضور پیدا کردهاند که نسبت به سال گذشته، متوجه افزایش بیش از 15 هزار نفری بازدیدکنندگان میشویم. این گیمرها و علاقهمندان از 120 کشور دنیا به این رویداد آمدند. علاوهبراین، ۸۰ هزار نفر هم در فعالیتهای مربوط به گیمزکام در سطح شهر کلن شرکت کردند.
از طرفی کاربران با این رویداد، 310 میلیون تعامل آنلاین را (شامل مشاهده ویدیوها، لایک پستها، اشتراک پست و ویدیوها، کامنتگذاری و سایر فعالیتهای آنلاین مرتبط با گیمزکام) به ثبت رساندهاند. این میزان از تعاملات آنلاین نشان میدهد که رویداد گیمزکام محبوبیت بالایی حتی بین مخاطبان آنلاین در سراسر دنیا دارد. همچنین بیش از ۴۰ میلیون کاربر رویداد «Gamescom Opening Night Live» را تماشا کردهاند که نسبت به سال گذشته، حدوداً دو برابر افزایش یافته است.

«جرالد بوزه»، مدیرعامل مرکز نمایشگاهی Koelnmesse، تأثیر جهانی گیمزکام را مهم میداند و آن را یکی مهمترین عوامل تأثیرگذار در صنعت گیم تلقی میکند. او خاطرنشان کرد که این رویداد با گردهمآوردن علاقهمندان از سراسر دنیا، آنها را با یکدیگر متحد میکند و نوآوری و مشارکت را در این حوزه ارتقا میدهد.
از طرفی «فلیکس فالک»، مدیرعامل انجمن صنعت بازیهای آلمان، اظهار داشت که افزایش مشارکت بینالمللی، برند گیمزکام را به عنوان یک رویداد جهانی مهم در حوزه گیم تقویت میکند. او همچنین با تأکید بر تأثیر فرهنگی بازیها بر کشورها، از تلاش اروپاییها برای تبدیلشدن به رهبران حوزه گیم و ساخت بازی گفت.
لازم به ذکر است که ظاهراً بیش از 32 هزار نفر از بازدیدکنندگان را نمایندگان تجاری شرکتهای فعال حوزه گیمینگ تشکیل دادند که عمدتاً از کشورهای آمریکای شمالی و ژاپن پا به این مراسم گذاشتند.