نتایج رتبه بندی شرکتهای هواپیمایی در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی مسافران بخش هوایی کشور در پایان هر ماه در وبگاه سازمان هواپیمایی کشور منتشر میشود.

به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛ با توجه به ضرورت ایجاد تناسب بین مجوزهای پروازی صادر شده برای شرکتهای هواپیمایی با سطح کمی و کیفی خدمات ارائه شده آنها، طرح رتبه بندی شرکتهای هواپیمایی تدوین و در صدور مجوزهای پروازی برنامهای و فوق العاده فصل آینده پروازی (فصل تابستان یاتا) مبنای عمل قرار خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر نظارت برفرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی نیز در این خصوص گفت: در این طرح، رتبه بندی شرکتهای هواپیمایی بر اساس یک شاخص تجمیعی و مشتمل بر زیرشاخصهای کمی و کیفی است و شرکتهای هواپیمایی بر اساس شاخصهای "مشخصات ناوگان" و شاخصهای "سطح کیفی خدمات ارائه شده" مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار میگیرند.
صدیق نیا افزود: بر این اساس در حوزه شاخصهای مشخصات ناوگان با ۳ زیر شاخص شامل: تعداد ناوگان ، میانگین عمر ناوگان و در دسترس بودن ناوگان (بر اساس متوسط ساعتهای بهره برداری) و در حوزه سطح کیفی خدمات ارائه شده، با ۳ زیر شاخص شامل: متوسط تاخیرات ، متوسط شکایات و متوسط پروازهای ابطالی مورد محاسبه قرار میگیرند.
وی همچنین گفت: تعداد پروازهای انجام شده توسط شرکت هواپیمایی در فرودگاههای کم برخوردار، بصورت امتیاز مثبت به مجموع نمره ارزیابی شرکت هواپیمایی اضافه خواهد شدکه بر اساس این شاخص، شرکتهای هواپیمایی در ۳ طبقه تقسیم بندی میشوند و نتیجه رتبه بندی شرکتهای هواپیمایی بصورت ماهانه برای اطلاع عموم مردم و رسانهها منتشر خواهد شد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.