نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس گفت: تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استانها به تامین بودجه مورد نیاز برای بهبود زیرساختها کمک بسیاری میکند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، الهام آزاد با اشاره به ۲ موضوع حقوق دولتی و یک درصد فروش معادن اظهار داشت: در سالهای گذشته این منابع مالی به خزانه دولت واریز میشد و به استانها تعلق نمیگرفت، اما در لایحه بودجه ۱۴۰۴ و برنامه هفتم، مصوب شد که حقوق دولتی به خود استانها تخصیص یابد. این کار در توسعه زیرساختهای هر استان مؤثر است.
وی افزود: فعالیت معادن در بروز آسیبهای زیست محیطی و زیرساختی مانند جادهها تاثیرگذار است بنابراین باید سهمی از این منابع به خود استانها تعلق گیرد تا برای بهبود وضعیت زیرساختها استفاده شود. منابع حاصل از قانون یک درصد فروش معادن نیز باید به استانها اختصاص یابد، اما هنوز بهطور کامل اجرایی نشده است.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.