برپایی «عید شرقی» واجرای هفت نماد طهران قدیم در ایستگاه‌های گردشگری

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 13:58
مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد گفت:برنامه‌های متنوعی در ایام نوروز در این مجموعه برگزار می‌شود.

برپایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدحسین حجازی، با اشاره به معرفی اراضی عباس‌آباد به عنوان نگین سبز تهران افزود: بر این اساس یکی از اقدامات اساسی ما بحث فضای سبز و نورپردازی و اقداماتی برای جذب مخاطب است. امسال در دو نقطه فضای سبز و مفرحی برای طرح استقبال از بهار دیده شده که بخشی از این فضا در گذر فرهنگ و بخش دیگر در محدوده پل طبیعت تدارک دیده شده است. همچنین اقدامات نورپردازی نیز در مجموعه گنبد مینا انجام شده که یکی از بهترین نورپردازی‌ها در کشور و یکی از جاذبه‌های اراضی عباس آباد است.

وی ادامه داد: برنامه "جان جان" یا استیج شبانه در گذر فرهنگ انجام می‌شود. بازی‌ها و گیم بورد‌های خانوادگی و فضای معارف قرآنی و شعرخوانی را با عنوان "بازی بازار" و برنامه "خلاق شو" را هم در حال انجام داریم. 

او گفت:همچنین بخشی از رصد‌های آسمانی را نیز توسط مجموعه گنبد مینا خواهیم داشت و با نگاه فضای قرآنی و در عین حال فضای شاد، کنسرت‌های موسیقیایی پارکی را در برنامه‌ها داریم.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد افزود: در کوشک باغ هنر، نمایشگاه هنری با عنوان "نور در قاب هنر" برپا شده است. همچنین چایخانه امام رضا در قالب موکب پذیرایی با عنوان "زیر سایه خورشید" نیز تجهیز شده است. علاوه بر این اکران‌های ویژه برای کودکان و آموزش نجوم در گنبد مینا انجام می‌شود.

وی به انجام بخش دیگری از برنامه‌ها با عنوان "عید شرقی" تاکید کرد و گفت: اختتامیه این برنامه با برنامه روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی همزمان شده که با حضور بالغ بر ۴۰ سفیر و نمایندگان خارجی انجام می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.