ویژگی های سامانه الکترونیکی مجامع فدراسیون ها و توضیح وزارت ورزش

خبرگزاری مهر جمعه 12 اردیبهشت 1404 - 10:00
مرکز ارتباطات، اطلاعات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی را در خصوص گزارش منتشر شده در انتقاد به راه اندازی سامانه الکترونیکی شدن نام نویسی انتخابات فدراسیون‌های ورزشی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت نام انتخابات فدراسیون‌های ورزشی از اتفاقات جدیدی است که طبق دستور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان با هدف شفافیت، پاسخگویی، ایجاد اعتماد میان خانواده ورزش، به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های نوین برای افزایش مشارکت، کاهش هزینه‌ها و بهبود روند مدیریتی، جایگزین شیوه سنتی و قدیمی نام نویسی کاندیدا برای شرکت در مجامع شده است.

دور جدید انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی در حالی قرار است از خرداد ماه سال جاری برگزار شود که این سامانه با ثبت نام از نامزدهای سه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، کاراته و نجات غریق و غواصی به بهره برداری رسیده و هم اکنون در حال انجام است. در پی این اقدام، یک سایت خبری در گزارشی به انتقاد از سامانه الکترونیکی ثبت نام مجامع فدراسیون‌ها پرداخته است.

بر اساس این گزارش، مرکز ارتباطات، اطلاعات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این گزارش جهت تنویر افکار عمومی ویژگی‌های راه اندازی سامانه الکترونیکی را اعلام می‌کند:


۱- فراهم سازی امکان ثبت نام و تکمیل اطلاعات در شبکه اینترنت با حداقل شرایط بستر ارتباط و سرعت

۲- رعایت تمامی استانداردهای امنیتی لازم در طراحی و پیاده‌سازی سامانه به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال، دسترسی غیر مجاز به اطلاعات و مستندات مندرج در سامانه

۳- دسترسی کاربران در ٢۴ ساعت شبانه روز به سامانه

۴- امکان عودت درخواست به متقاضی در زمان مجاز، توسط دبیر مجمع به منظور رفع نواقص و اطلاع رسانی از طریق پنل کاربری و پیامک

۵- استفاده از فضای کاربری بسیار ساده و فاقد پیچیدگی برای عموم متقاضیان با حداقل دانش رایانه‌ای

۶- امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان پس از ثبت نام نهایی، طبق دستورالعمل‌های بالا دستی (این بند با هدف ایجاد عدالت در فرایند ثبت نام در نظر گرفته شده است.)

۷- ایجاد فایل آموزشی مصور و راهنما برای استفاده و آشنایی کاربران با سامانه

۸- عدم دریافت فرم‌ها و مستندات اضافی از متقاضیان با هدف مکانیزه‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از مفقودی پرونده‌ها

۹- ایجاد امکان استعلام برخط سوء پیشینه برای متقاضیان و اعضای پیشنهادی هیات رئیسه فدراسیون

۱۰- امکان اخذ گزارش از ثبت نام‌های نهایی نامزدها، توسط دبیر مجمع فدراسیون با هدف اطلاع رسانی در رسانه‌ها

۱۱- ایجاد پرونده الکترونیکی برای متقاضیان و اجتناب از دریافت اطلاعات مجدد از آن‌ها برای شرکت در مجامع انتخاباتی سایر فدراسیون‌های ورزشی

۱۲- الکترونیکی بودن تمامی فرآیند ثبت نام و بررسی مدارک با هدف تسریع امور و ایجاد شفافیت

۱۳- کاهش تردد متقاضیان جهت دریافت بازخورد از دبیر مجمع در خصوص درخواست و اصلاح مدارک (صرفاً در انتهای ثبت نام، متقاضیان باید اصل مدارک چند سند محدود بارگذاری شده را بر اساس دستورالعمل برای اصالت سنجی به دبیر مجمع ارائه کنند.)

۱۴- اطلاع رسانی الکترونیکی توسط پیامک و پنل کاربری برای انجام اصلاحات مورد نیاز، استفاده از حق اعتراض و وضعیت درخواست

۱۵- انجام فرآیند بررسی مدارک در کمیسیون تطبیق، شورای تجدید نظر و حراست به صورت کاملا الکترونیکی

۱۶- امکان مشاهده گردش و ارجاعات پرونده به صورت الکترونیکی برای متقاضیان و اخذ بازخورد توسط پیامک در ارجاعات

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.