صدور مجوز احداث ۷۹ ساختگاه نیروگاه خورشیدی در استان تهران

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:33
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از موافقت برای احداث ۷۹ ساختگاه نیروگاه‌های خورشیدی در استان از سال ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد.

صدور مجوز احداث ۷۹ ساختگاه نیروگاه خورشیدی در استان تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حسن عباس نژاد گفت: از مجموع ۹۴ استعلام دریافت شده مربوط به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های مختلف استان، تاکنون برای ۷۹ مورد مجوز صادر شده است.
وی با اشاره به توزیع جغرافیایی این استعلام‌ها افزود: شهرستان‌های پاکدشت با ۳۳ مورد و ری با ۳۰ مورد، بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند، این در حالی است که شهرستان‌های اسلامشهر، قرچک و دماوند هرکدام تنها یک مورد استعلام داشته‌اند.
 عباس نژاد ادامه داد: بر اساس بررسی ها، بیشترین ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استعلام شده به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ری با ۴۶۴.۹ مگاوات، ورامین با ۳۴۸ مگاوات و ملارد با ۱۱۲.۰۲ مگاوات است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به اینکه ۱۵ مورد از استعلام‌های دریافت شده به دلیل عدم مراجعه متقاضیان و ارائه نکردن مدارک و مستندات لازم، بدون اقدام باقی مانده‌اند، تصریح کرد: مجموع کل ظرفیت‌های نیروگاه‌های خورشیدی دارای مجوز استان ۱۰۰۱.۷۱ مگاوات است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.