سیاست جدید متا در اروپا برای نمایش انواع آگهی در اینستاگرام

دنیای اقتصاد شنبه 13 اردیبهشت 1404 - 00:01
سیتنا: شرکت متا، مالک اینستاگرام، به کاربران اروپایی هشدار داده که به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت «تبلیغات هدفمند» ممکن است با تجربه ناخوشایندی در بهره‌وری از خدمات متا روبه‌رو شوند.

اتحادیه اروپا اخیرا طرح «پرداخت یا رضایت» را که متا در زمینه تبلیغات ارائه کرده بود، مغایر با قوانین نظارتی این اتحادیه در نمایش تبلیغات اینترنتی بدون رضایت کاربران و همچنین استفاده از اطلاعات شخصی آنها اعلام کرده است. بر اساس این طرح کاربران رسانه‌های اجتماعی متا از جمله اینستاگرام یا باید برای استفاده از آن بدون مشاهده آگهی‌های مرتبط با علایق و نیازهای خود پول پرداخت کنند یا رضایت دهند که اطلاعات جمع‌آوری شده آنها برای نمایش آگهی‌هایی که مختص آنها به نمایش درمی‌آید، مورد استفاده قرار گیرد.

یعنی اگر در جست‌وجوی کوله‌پشتی باشید اینستاگرام به شما انواع آگهی کوله‌پشتی نمایش می‌دهد یا اگر در خیابانی در لندن به دنبال رستوران شرقی باشد اینستاگرام ممکن است آگهی چلوکبابی‌های نزدیک به شما را نمایش دهد. کمیسیون اروپا هفته گذشته متا را به دلیل نقض قوانین ردیابی اطلاعات کاربران به ۲۰۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد. کمیسیون اروپا به متا ۶۰ روز فرصت داده است تا الگوریتم خود را با قوانین اتحادیه اروپا سازگار کند، در غیراین صورت با جریمه‌های سنگین‌تری روبه‌رو خواهد شد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.