نجات دو قلاده توله پلنگ در ایذه

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:33
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه از بازگشت دو قلاده توله پلنگ به مادر خود پس از تلاش‌های یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

نجات دو قلاده توله پلنگ در ایذه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست اداره حفاظت محیط زیست ایذه گفت: دو توله پلنگ تازه متولد شده درکوهستان‌های اطراف روستای ممبین در بخش سوسن رها شده بودند. پس از دریافت گزارش، تیم یگان حفاظت ایذه به همراه پرسنل پاسگاه انتظامی سوسن به محل اعزام شدند و بررسی‌ها نشان داد که این توله‌ها بدون دخالت انسان‌ها در طبیعت رها شده‌اند و مادر آنها در منطقه حضور نداشت.

کامران اسفندیاری افزود: به‌منظور کمک به این گونه در معرض انقراض، تیم یگان حفاظت ایذه به مدت دو شبانه‌روز در منطقه مستقر شدند تا شرایط بازگشت مادر توله‌ها فراهم شود. در شب دوم، مادر توله‌ها به محل بازگشت و آنها را با خود برد.

وی گفت: وضعیت جسمی توله‌ها مطلوب است و این اقدام یکی از موثرترین تلاش‌ها در راستای حفاظت از حیات وحش منطقه به شمار می‌آید. وی از همکاری تمامی افراد دخیل در این عملیات تقدیر کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.