به گزارش خبرگزاری مهر، مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی به عنوان بازوی پژوهشی سازمان تأمین اجتماعی، به منظور تقویت و تکمیل کادر پژوهشی خود، از متخصصان و پژوهشگران واجد شرایط برای تصدی جایگاه مدیر گروه پژوهشی (تمام وقت) در حوزههای زیر دعوت به همکاری میکند:
بیمه اجتماعی و محاسبات (اکچوئری)
- سیاستگذاری و اقتصاد سلامت
- اقتصاد و سرمایهگذاری
- مدیریت، حکمروایی و فناوری
- مطالعات اجتماعی و فرهنگی
- مطالعات حقوقی
شرایط عمومی
- دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد در رشتههای مرتبط با گروه پژوهشی مورد نظر
- داشتن حداقل ۵ سال سابقه فعالیت پژوهشی یا مدیریت پژوهشی در حوزه مرتبط
- آشنایی با ساختار، مأموریت و چالشهای سازمان تأمین اجتماعی و نظام رفاه اجتماعی کشور
- تسلط به زبان انگلیسی
- شایستگیها و مهارتهای کلیدی
- تفکر راهبردی و تحلیلی در زمینه روندهای کلان اجتماعی، اقتصادی و بیمهای در کشور
- توانایی مدیریت، راهبری و نظارت بر پروژههای تحقیقاتی و کاربردیسازی نتایج پژوهشهای سیاستگذارانه
- مهارتهای ارتباطی، کار گروهی و تعامل مؤثر با پژوهشگران، ذینفعان و سیاستگذاران.
شرایط اختصاصی
۱- بیمه اجتماعی و محاسبات (اکچوئری)
رشته تحصیلی: علوم اقتصادی (ترجیحاً گرایشهای نظری، مالی یا اقتصادسنجی)، مدیریت بیمه، اقتصاد بیمه یا آمار (ترجیحاً گرایش بیمه سنجی / آکچوئری)
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه نظامهای مدیریت، نظارت، حاکمیت و توسعه بیمههای اجتماعی، مدیریت ریسک، استانداردهای حسابداری و سرمایهگذاری در صندوقهای بازنشستگی
مهارتهای فنی: آشنایی با نرم افزار (های) PROST، R، MATLAB، Eview، Stata و Excel پیشرفته
۲- سیاستگذاری و اقتصاد سلامت
رشته تحصیلی: مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، سیاستگذاری عمومی، بهداشت عمومی، سلامت و رفاه اجتماعی، سیاستگذاری سلامت.
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه طراحی، ارزیابی یا تحلیل سیاستهای نظام سلامت، پوششهای خدمات درمانی، مبانی تجویز و مصرف دارو، تحلیل ریسک سلامت بیمه شدگان، مدیریت منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی در بخش درمان، سیاستهای دارویی، حسابداری و مدیریت مالی سلامت.
مهارتهای فنی: تسلط بر روشهای تحلیل دادههای سلامت و نرم افزارهای آماری مرتبط.
۳- اقتصاد و سرمایهگذاری
رشته تحصیلی: علوم اقتصادی (ترجیحاً گرایشهای نظری، اقتصادسنجی، مالی یا بخش عمومی) و مدیریت مالی.
سوابق پژوهشی: تجربه پژوهشی در تحلیل منابع و مصارف صندوقهای بازنشستگی، بیمه بیکاری، تحلیل بازار سرمایه و بازار پول (با تمرکز بر نقش صندوقهای بازنشستگی در سرمایهگذاری)، مدیریت داراییهای و پایداری مالی صندوقهای بازنشستگی، سیاستگذاری اقتصادی، و مدلسازی اقتصادی.
مهارتهای فنی: آشنایی با تکنیکهای اقتصادسنجی (Panel, Time Series, VAR, SVAR)، تحلیل هزینه-فایده، تحلیل ریسک سرمایهگذاری و نرم افزارهای مرتبط.
۴- مدیریت، حکمروایی و فناوری
رشته تحصیلی: سیاست گذاری عمومی، مدیریت و رفتار سازمانی.
سوابق پژوهشی: تجربه در اجرای مطالعات مرتبط با حکمروایی و کارآفرینی سازمانی، ارتقای بهرهوری سازمانی، تحول دیجیتال، و کاربرد فناوری در مدیریت و سیاست گذاری تأمین اجتماعی.
مهارتهای فنی: تسلط بر ابزارهای تحلیل داده و فناوریهای نوین مدیریت سازمانی.
۵- مطالعات اجتماعی و فرهنگی
رشته تحصیلی: جامعهشناسی، مطالعات فرهنگی، رفاه اجتماعی، سیاستگذاری اجتماعی، روانشناسی اجتماعی، مددکاری اجتماعی.
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات کاربردی در زمینه تأمین اجتماعی، فقر و رفاه اجتماعی، سیاستهای رفاهی، سالمندی و مسائل اجتماعی کشور.
مهارتهای فنی: تسلط بر روشها و نرم افزارهای پژوهش کمی (SPSS، PLS، LISREL، SAS) و کیفی (ATLAS.ti، MAXQDA ).
۶- مطالعات حقوقی
رشته تحصیلی: حقوق (گرایشهای حقوق عمومی یا حقوق خصوصی)
سوابق پژوهشی: تجربه مطالعات حقوقی در زمینه قوانین و مقررات تأمین اجتماعی، حقوق بیمه شدگان، تحلیل حقوقی صندوقهای بازنشستگی، قراردادهای بیمهای، حل و فصل اختلافات حقوقی در حوزه تأمین اجتماعی
مهارتهای فنی: تسلط بر روشهای تحلیل حقوقی، تفسیر متون حقوقی، تنقیح قوانین و مقررات و نرم افزارهای مدیریت اسناد حقوقی
مدارک مورد نیاز
۱- رزومه کامل علمی و حرفهای در قالب PDF.
۲- طرح پیشنهادی (Proposal) برای مدیریت گروه پژوهشی (حداکثر ۱۵۰۰ کلمه) شامل:
اهداف و چالشهای سیاستی اولویتدار گروه پژوهشی
چشم انداز، رویکرد و برنامههای پیشنهادی برای تحقق اهداف
نمونهکارهای پژوهشی (حداکثر ۳ مورد از مقالات، گزارشها یا پروژههای مرتبط).
کپی مدارک تحصیلی و گواهیهای مرتبط.
نحوه ارسال مدارک
مدارک باید بهصورت فایل PDF و از طریق ایمیل به آدرس research@ssor.ir ارسال شوند.
مهلت ارسال مدارک: تا پایان وقت اداری ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴.
نکته: در موضوع ایمیل حتماً نام گروه پژوهشی مورد نظر ذکر شود.
فرایند ارزیابی
بررسی اولیه: ارزیابی مدارک و رزومهها توسط کمیته علمی مؤسسه.
مصاحبه حضوری: دعوت از نامزدهای منتخب برای ارائه برنامههای پیشنهادی و مصاحبه.
اعلام نتایج نهایی تا پایان خردادماه ۱۴۰۴
برای کسب اطلاعات بیشتر، با ایمیل info@ssor.ir تماس حاصل فرمائید.
وبسایت رسمی مؤسسه: www.ssor.ir