گوگل برای تقویت برند خود وارد حوزه فیلم و تلوزیون می‌شود؛ رقابت جدی‌تر با اپل

دیجیاتو سه شنبه 16 اردیبهشت 1404 - 11:33
گوگل می‌خواهد با برنامه 100 Zeros تصویر جذاب‌تر و بهتری از محصولات اندرویدی ارائه بدهد. The post گوگل برای تقویت برند خود وارد حوزه فیلم و تلوزیون می‌شود؛ رقابت جدی‌تر با اپل appeared first on دیجیاتو.

گوگل بی‌سروصدا طرحی برای فعالیت در حوزه فیلم‌‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به نام 100 Zeros راه‌ است؛ این شرکت می‌خواهد محصولات خود را در فیلم‌ها تبلیغ کند و تصویر مثبتی از خود در ذهن جوانان بسازد: یعنی همان کاری که تاکنون اپل انجام داده است.

براساس گزارش بیزینس اینسایدر، گوگل در طرح 100 Zeros می‌خواهد از طریق همکاری چندساله با شرکت Range Media Partners (سازنده فیلم‌هایی مثل A Complete Unknown) تصویر بهتری از برند خود در ذهن مخاطبان بسازد. در این طرح گوگل از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف حمایت مالی خواهد کرد. از سویی گوگل دنبال راهی است تا افراد بیشتری به محصولات و خدمات خود جذب کند.

همچنین یکی از جنبه‌های 100 Z که شاید تعجب‌آور باشد این است که به‌دنبال استفاده از یوتوب به‌عنوان یک پلتفرم توزیع اصلی فیلم‌ها نیست. در عوض، هدفش فروش پروژه‌ها به استودیوها و سرویس‌های استریم مطرح مانند نتفلیکس است.

فعالیت گوگل در حوزه فیلم و تلویزیون

رقابت گوگل با اپل در تجارت فیلم

باتوجه‌به تبلیغات گسترده اپل، کاربران گلکسی سامسونگ و پیکسل گوگل در برخی کشورها مانند آمریکا به شهروندان درجه‌دو تبدیل شده‌اند و به آنها برچسب‌های تمسخرآمیزی زده می‌شود. درکل هرچند گوگل بر بازار جهانی گوشی‌ها تسلط خوبی دارد، در ایالات متحده اپل حرف اول را می‌زند.

اپل با تصویر لوکس و پیام‌های آبی آی‌مسج خود، طرفداران زیادی میان نسل Z پیدا کرده است. آیفون‌ها در فرهنگ عامه ریشه دوانده و در آثاری مشهوری مانند «Succession» و «Knives Out» دیده می‌شوند. طبق نظرسنجی‌ها نیز 88 درصد نوجوانان آمریکایی صاحب آیفون هستند. برای تغییر این وضعیت، گوگل می‌خواهد تصویر بهتری از محصولات اندروید در ذهن مخاطب‌ها، خصوصاً جوانان، بسازد.

البته هدف گوگل در طرح جدید صرفاً قراردادن محصولاتش در فیلم‌ها و سریال‌ها نیست، بلکه این شرکت می‌خواهد به بینندگان یادآوری کند گوشی‌های اندروید نیز می‌توانند جذاب باشند. طبیعی است گوگل از این ایده نیز استقبال می‌کند که شخصیت‌ها به‌جای آیفون، گوشی‌های اندرویدی در دست بگیرند و از ویژگی‌هایی مانند Circle to Search استفاده کنند؛ برای مثال در «The White Lotus» و «Wicked» نیز شاهد تبلیغ پیکسل بودیم.

سال گذشته میلادی، نیز 100 Zeros بی‌سروصدا از فیلم ترسناک مستقلی به نام «Cuckoo» حمایت کرد و لوگوی 100 Zeros در تیتراژ آغازین آن نمایش داده شد. در گامی دیگر در همین راستا، گوگل و شرکت Range بهار امسال از همکاری خود با نام «AI On Screen» برای سفارش ساخت فیلم‌های کوتاه درباره هوش مصنوعی خبر دادند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.