رونق بازار برقی‌‌ها به تسلا نرسید

دنیای اقتصاد چهارشنبه 17 اردیبهشت 1404 - 00:04
فروش خودروهای جدید «تسلا» در اسپانیا در آوریل نسبت به ماه مشابه سال میلادی گذشته، ۳۶‌درصد کاهش یافت و به ۵۷۱ دستگاه خودرو رسید، در حالی که فروش خودروهای برقی سایر برندها افزایش یافت.

 به گزارش «ایسنا»، داده‌‌های رجیستری که روز دوشنبه توسط انجمن خودروسازان اسپانیا (ANFAC) منتشر شد، نشان داد فروش شرکت خودروسازی «تسلا» در چهار ماه اول سال میلادی جاری در اسپانیا نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷‌درصد کاهش یافته، در حالی که فروش خودروهای برقی که شامل خودروهای کاملا برقی و هیبریدی می‌شود، ۵۴‌درصد افزایش یافته است. فروش خودروهای «تسلا» در اروپا کاهش داشته، زیرا این خودروساز تحت ریاست «ایلان ماسک»، با رقابت چشمگیری از سوی برندهای اروپایی و به‌ویژه برندهای چینی خودروهای برقی روبه‌رو است. 

گرایش «ماسک» به سیاست‌‌های راست افراطی در اروپا، همچنین به اعتراضاتی علیه او و «تسلا» و همچنین خرابکاری در نمایشگاه‌‌ها و ایستگاه‌‌های شارژ این شرکت در سراسر آمریکا و اروپا منجر شده است. «ماسک» در هفته‌‌های گذشته گفت: با در نظرگرفتن زمان اختصاصی کمتر برای دولت ترامپ، زمان بیشتری را صرف مدیریت «تسلا» خواهد کرد. طبق گزارش رویترز، گزارش انجمن خودروسازان اسپانیا نشان می‌دهد که در اسپانیا، فروش خودروسازان چینی «بی‌‌وای دی»، «ام جی کارز» (MG) و «امودا» (Omoda) در سال میلادی جاری، به ترتیب ۶۴۴ درصد، ۸۰‌درصد و ۳۴۶‌درصد افزایش یافته است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.