تاثیر تبلیغات بر هله‌هوله خوری کودکان

بهداشت نیوز سه شنبه 23 اردیبهشت 1404 - 22:34

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج تحقیق جدیدی که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شده، نشان می‌دهد فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌تواند باعث شود کودکان در روز متوسط ١٣٠ کالری اضافی مصرف کنند. این تحقیق نشان می‌دهد تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و پادکست‌ها، به افزایش مصرف کالری منجر می‌شوند.
این یافته نگران‌کننده تأثیر گسترده تبلیغات خوراکی ناسالم بر عادات غذایی کودکان را نشان می‌دهد. این تحقیق هنوز در مجله‌ای علمی منتشر نشده اما نتایج اولیه آن بر لزوم اعمال مقررات سختگیرانه‌تر درباره تبلیغات هله‌هوله‌ها برای کودکان تأکید دارد.

این تحقیق شامل ۲۴۰ کودک ۷ تا ۱۵ ساله بود. تحلیل‌ها نشان دادند بعد از مشاهده تبلیغات HFSS، کودکان بیشتر میان‌وعده (۵۸.۴ کالری اضافی)، بیشتر ناهار (۷۲.۵ کالری اضافی) و درکل بیشتر غذا می‌خوردند. کودکانی که شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، نیز «واکنش‌پذیری بیشتری» به تبلیغات غذا نشان دادند.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.