روابط عمومی‌ها نقدهای منصفانه را بپذیرند

خبرگزاری مهر شنبه 27 اردیبهشت 1404 - 21:29
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی نقد منصفانه و سازنده رسانه‌ها را بپذیرند و به هیچ وجه وارد فضای شکایت از رسانه‌ها نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در گرامیداشت روز روابط عمومی در سالن همایش کتابخانه های مرکزی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی جزو مشاغل پراسترس همراه با اتکا به خلاقیت، توانمندی و صبوری است که زمینه ساز تصمیم گیری درست و به موقع مدیران در بحران هاست.

وی خاطرنشان کرد: بنده قبول ندارم که مدیران روابط عمومی‌ها را نهاد یا ارگانی خاص انتخاب کند بلکه با توجه به اینکه روابط عمومی حرفه تخصصی است و نزدیک ترین فرد به مدیریت محسوب می‌شود باید از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی انتخاب و برگزیده شوند.

مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری اردبیل با بیان خاطراتی از دوران مدیریت روابط عمومی در استانداری گفت: بنده بارها به صراحت مسائل و موضوعات بسیار حساس و حتی نقطه ضعف دستگاه‌های اجرایی را به استاندار منتقل کرده و به صراحت در این مسائل و موضوعات پیگیر تصمیم گیری های استاندار بوده ام.

امامی یگانه نقد دلسوزانه را گره گشا و حلال مشکلات دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها نباید در مقابل نقد برآشفته شده و یا از رسانه‌ای شکایت کنند بلکه بهتر است نقدهای منصفانه را بپذیرند و نقدهای غیرمنصفانه و یا سیاسی را بی تفاوت باشند تا ماهیت و حقیقت رسانه‌های حقیقت گو از سوی مردم و در طول زمان مشخص شود.

وی افزود: بنده به آموزش نیروهای فعال در روابط عمومی همراه با دغدغه مندی فعالان این عرصه به مسائل و موضوعات تشریفات در آئین‌ها و مراسم‌های مختلف باور دارم و همواره از روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها حمایت کرده و بر این باورم رسانه‌ها می‌توانند ضعف و کاستی‌ها را بیان کرده و هیچ اشکالی ندارد که خود روابط عمومی‌ها نیز صادقانه با مردم سخن بگویند.

استاندار اردبیل ادامه داد: هیچ ایرادی ندارد که ما در کنار بکارگیری ظرفیت رسانه‌ها حق الزحمه ای را نیز به آنها پرداخت کنیم اما با هرگونه لابی پشت پرده مخالفم و بر این باورم که بازوی توانمند روابط عمومی‌ها رسانه‌های نقاد و پرسشگر هستند.

امامی یگانه اظهار کرد: تاکید دولت بر این است که هدایت و مدیریت افکار عمومی باید از سمت مطالبه گری به سمت مشارکت جوئی حرکت کند و دولت در طرح مساله ناترازی انرژی و نهضت مدرسه سازی سعی دارد از مشارکت بالای مردم بهترین بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به این اصل آگاه باشند که اگر روابط عمومی آنها صادقانه با مردم حرف زده و پیام واقعی را به مردم منتقل کنند به راحتی می‌توان مشارکت عمومی را در حل مشکلات جامعه به عینه مشاهده کرد.

استاندار اردبیل در پایان به روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها قول داد؛ در کنار ارتقای پست آنها در زمینه تعیین تکلیف استخدامی نیروهای روابط عمومی دست به کار شده و از مدیران خواست تا تجلیلی از روابط عمومی‌های مجموعه خود داشته باشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.