گزارش‌دهی آنلاین، راهکاری برای بهبود رفتارهای اجتماعی!

تابناک سه شنبه 30 اردیبهشت 1404 - 11:46
سامانه سو با تمرکز بر نظارت مردمی و بهبود رفتارهای اجتماعی، بستری شفاف برای گزارش‌دهی ناهنجاری‌ها و پیگیری مطالبات عمومی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار تابناک از ارومیه، در دنیای امروز، به علت گسترش جوامع و افزایش جمعیت، سازمان ها با حجم بالایی از اطلاعات و مکاتبات مواجه هستند که جهت مدیریت این حجم از وظایف و حفظ نظم و انضباط در سازمان ها ایجاد زمینه ارتباط بین مردم و مسؤلین ضروری است که علاوه بر مدیریت، به بهبود کارایی و بهره وری نیز کمک میکند. یکی از زمینه های ایجاد شده <<سامانه >>ثبت و پیگیری مکاتبات می باشد.

سامانه سو نیز یکی از سامانه جامع ایجاد شده است. سامانه سو با تمرکز بر نظارت مردمی و بهبود رفتارهای اجتماعی، بستری شفاف برای گزارش‌دهی ناهنجاری‌ها و پیگیری مطالبات عمومی فراهم کرده است.

 این ابزار دیجیتال می‌تواند در شناسایی و رفع مشکلات اداری، اجتماعی و اخلاقی نقش کلیدی ایفا کند‌.

۱۵۰ پرونده از سمت مردم در سامانه سو در سال گذشته بارگذاری شده است 

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: ۱۵۰ پرونده از طرف مردم در سامانه سو در سال گذشته بارگذاری شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مومن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک در ارومیه اظهار داشت: سامانه سو در راستای مطالبه گری از دستگاه‌های حاکمیتی به اجرا در آمده است. 

وی افزود: در ادارات و سازمان ها اگر حقی از مردم ضایع شده باشد مردم می‌توانند طبق مستندات با ارائه گزارش به این سامانه به حق خود دست یابند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این سامانه همزمان با سایر استان‌هادر استان ما نیز اقدام به فعالیت کرده است. 

حجت الاسلام والمسلمین مومن گفت: برای مردم با ارائه مدارک کد پیگیری ارائه می‌شود که از طریق پیگیری های مورد نیاز میتوانند به نتیجه لازم برسند. 

وی افزود: در این راستا، مسؤل مربوطه نیز باید پاسخگویی کم کاری خود یا نیروی سازمانی خود باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات مردم جز وظایف کلی تمام نهادها و سازمان‌ها می باشد و کم کاری در این زمینه مورد قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مومن گفت: از تمام رسانه ها درخواست می‌شود در راستای اجرای امربه معروف و نهی از منکر و اطلاع رسانی در جامعه برای شناساندن جایگاه واقعی این سامانه به مردم و مسؤلین حتما تلاش کنند.

وی افزود: با اجرای مناسب این سامانه در هر استان می‌توان از بسیاری از فسادهای اداری پیشگیری کرد.

سامانه سو ابزاری هوشمند است، برای ثبت گزارش‌های مردمی در مورد تخلفات ادارات و نهادها، همچنین اصناف و مطالبه‌گری برای اصلاح است که در اسرع وقت توسط دستگاه‌های ذی‌ربط به گزارش‌های مردم رسیدگی می‌شود.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مطالبات مردم را از طریق این سامانه پیگیری می‌کند که این امر نیز موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود و اگر مشکلی در ساختار سازمان و نهادی وجود داشته باشد آن مشکل رفع و اصلاح می گردد.

امید می‌رود با وجود این سامانه ،فرهنگ سازی جدی در راستای جلوگیری از معضلات و فساد در دستگاه های دولتی انجام گیرد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.