به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن عباس نژاد در حاشیه عملیات برخورد و جمع آوری واحدهای غیر مجاز پسماند در بخش کهریزک شهرستان ری گفت: در سال گذشته ۴۰۰ واحد غیرمجاز تفکیک ضایعات و پسماند در این بخش از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در جریان گشت و پایشهای محیط زیستی شناسایی شد.
وی با اشاره به اهتمام دستگاه محیط زیست برای برخورد قاطع با اینگونه واحدها با استفاده از ظرفیتهای قانونی و اجرایی، افزود: پس از شناسایی این واحدها اقدامات لازم و قانونی از جمله ابلاغ اخطاریه محیط زیستی و نیز طرح پرونده در مراجع قضائی علیه متخلفان انجام شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در نهایت با طرح موضوع در کارگروههای مرتبط استانی و با مشارکت تمامی دستگاههای ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، بخشداری کهریزک، شهرداری تهران، شهرداری باقرشهر، راهداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها، با اخذ دستور قضائی به منظور جمع آوری این واحدهای غیرمجاز، کار پاکسازی و تخلیه ضایعات و پسماندها از روز گذشته پنجم خرداد در محدوده قمصر کهریزک با وسعتی بالغ بر ۵۹ هکتار آغاز شد و تا پایان جمع آوری کامل ادامه خواهد داشت.
آقای عباس نژاد با تاکید بر اینکه با دیگر واحدهای غیرمجاز تفکیک ضایعات و پسماند درشهرستان ری و دیگر مکانهای موجود در استان مقابله خواهد شد، افزود: فعالیت اینگونه واحدهای غیرمجاز علاوه بر آلودگیهای زیست محیطی در زمینه آب و خاک، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و تخریب اراضی کشاورزی، باغات و آلودگی منابع آب زیرزمینی را به همراه دارد.