به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سیانان، بهگفته کمیسیون تجارت فدرال، متا بهجای رقابت سالم، با خرید رقبای نوظهوری مثل اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ و واتساپ در سال ۲۰۱۴، بازار شبکههای اجتماعی را در انحصار خود گرفته است؛ خریدهایی که در زمان خود از طرف نهادهای نظارتی تأیید شده بودند.
بیشتر بخوانید:
در پرونده متا، ایمیلها و اسناد داخلی وجود دارد که نشان میدهند مدیرانش از رشد رقبای جدید نگران بودهاند و در مورد مزایای استراتژیک خرید آنها بحث کردهاند. این اسناد حالا بهعنوان مدرک اصلی در پرونده استفاده میشوند.