به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بر اساس گزارشهای منتشر شده، شرکت سایپا با وجود دریافت وجه کامل خودروها از مهر ماه سال ۱۴۰۲، تا الان اقدامی در جهت تحویل این خودروها انجام نداده است. این در شرایطی است که از موعد تحویل این خودروها زمان زیادی گذشته و بعضی از مشتریان خودروهای ثبتنامی هنوز دعوتنامه رسمی دریافت نکردهاند.
حالا مدیر بازاریابی و فروش سایپا بابت تاخیر پیشآمده عذرخواهی کرده اما پیش از آنکه عذرخواهی وی آبی بر آتش انتقادات مشتریان باشد، بخشی از اظهارات وی قابل تامل و پرسشبرانگیز شده است.
وی طی اظهاراتی عنوان کرده «تا زمانی که تعهدات معوق این سه خودرو کاملا ایفا نشود، ثبتنام جدیدی برای مشتریان انجام نخواهد شد.» این اظهارات در حالی صورت گرفته که بنا به دستورالعمل سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان که از آن به عنوان ضوابط پیشفروش خودرو نام برده میشود، شرکتهای عرضهکننده خودرو تنها در صورتی مجاز به انجام پیشفروش جدید هستند که تعهدات قبلی خود را در زمان مقرر ایفا کرده باشند و فاقد تعهدات معوق باشند.
بنابراین، بر اساس این دستورالعمل، شرکت سایپا اصولا قادر به پیشثبتنام جدیدی نیست و این منتی بر سر خریدار نخواهد بود و توجیه مناسبی در این زمینه محسوب نمیشود.