آیا امکان درآمدزایی بازی‌های بلاک‌چین وجود دارد؟

خبرگزاری مهر دوشنبه 12 خرداد 1404 - 13:07
فعال حوزه بازی‌های بلاک‌چین گفت: بازی‌های بلاک‌چین با بهره‌گیری از شبکه‌های غیرمتمرکز می‌تواند از ارز دیجیتال برای خرید و فروش دارایی‌های درون بازی استفاده و درآمدزایی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میزگرد تخصصی با عنوان «رمزآفرین» با رویکرد بررسی کاربرد بلاک‌چین در توسعه صنایع خلاق شامل اقتصاد فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این میزگرد موضوع بازی‌های بلاکچین، بازی‌سازی در دنیای غیرمتمرکز و تأثیر این فناوری بر آینده صنعت بازی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین چالش‌ها، فرصت‌ها و نمونه‌های موفق پیاده‌سازی بلاک‌چین در حوزه‌هایی همچون صنایع‌دستی، گردشگری، گیمینگ، فیلم و رسانه‌های تعاملی با حضور فعالان و مدیران این حوزه‌ها بررسی شد.

احسان جازم معاون کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، رضا احمدی مدیر کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمود شجاعی حسینی فعال حوزه بازی‌های بلاک‌چین به‌عنوان نمایندگان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش گیمینگ این میزگرد حضور داشتند.

محمود شجاعی حسینی فعال حوزه بازی‌های بلاک‌چین با اشاره به تحول‌آفرینی فناوری بلاک‌چین در صنعت گیم گفت: بازی‌های بلاک‌چین پیشتاز این انقلاب بزرگ خواهند بود.

وی افزود: به دلیل چالش‌های مختلفی که در صنعت بازی وجود دارد، فناوری بلاک‌چین به‌عنوان راه‌حل وارد عمل شده است.

این فعال حوزه بازی‌های بلاک‌چین به راه‌حل‌هایی که فناوری بلاک‌چین ارائه می‌دهد، اشاره کرد و گفت: بازی‌های بلاک‌چین با بهره‌گیری از شبکه‌های غیرمتمرکز و دارایی‌های دیجیتال، این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کنند که از ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای خرید و فروش دارایی‌های درون بازی استفاده کرده و درآمدزایی کنند.

وی افزود: فناوری بلاک‌چین ظرفیت‌های چشمگیری را برای صنعت گیم ایجاد کرده است و ایران نیز می‌تواند از این فرصت بهره‌مند شود. امکان تبدیل دارایی‌های درون‌بازی به رمزارز از طریق صرافی‌های فعال در این حوزه، فرصتی است که بازیکنان را قادر می‌سازد دارایی‌های خود را به تتر یا دلار دیجیتال تبدیل کنند و از این طریق درآمد داشته باشند.

شجاعی حسینی ایده اصلی در بازی‌سازی بلاک‌چین را افزایش مشارکت بازیکنان در تصمیم‌گیری‌های بازی و ایجاد بستری مناسب برای درآمدزایی دانست و گفت: ویژگی منحصر به‌فرد بازی‌های بلاک‌چین، فراهم کردن فضایی است که کاربران از گروه‌های سنی مختلف بتوانند به آن به‌عنوان شغل اول نگاه کنند، چرا که در این فضا می‌توان از بازی کردن کسب درآمد کرد و حتی وارد بازارهای بین‌المللی شد. در جامعه بازی‌های بلاک‌چین ایران نیز افرادی هستند که بازی کردن را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده‌اند. این حوزه، ترکیبی از سرگرمی و درآمدزایی بر پایه ارز دیجیتال است.

وی ادامه داد: طبق آمارها، حدود ۱۵ درصد جمعیت ایران مالک رمزارز هستند که این خود گویای ظرفیت بالای پذیرش این فناوری در کشور است.

شجاعی در پایان به نمونه‌هایی از بازی‌های بلاک‌چین موفق، چه در سطح بین‌المللی و چه در داخل کشور، اشاره کرد. او از بازی LandRocked به‌عنوان نمونه‌ای موفق و کاملاً ایرانی نام برد؛ بازی‌ای چندنفره در سبک استراتژی و اکتشافی که مبتنی بر توکن و NFT طراحی شده و توسط یک تیم بازی‌سازی ایرانی توسعه یافته است.

رویداد تخصصی «رمزآفرین» با هدف آموزش، شبکه‌سازی و معرفی فرصت‌های کسب‌وکار در حوزه صنایع خلاق و فناوری بلاک‌چین توسط بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی طراحی شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.