با تلاش بیوقفه نیروهای فنی راهآهن، چهار واگن از مجموع ۶ واگن قطار باری که در کیلومتر ۵۳۶ کشور به چمسنگر از خط خارج شده بودند با موفقیت به روی ریل بازگردانده شدهاند.
مدیرکل راهآهن لرستان گفت: هفت واگن باری در محور ریلی کشور به چمسنگر دورود از ریل خارج شدند که موجب انسداد مسیر شمال به جنوب شده است؛ تلاشها برای بازگشایی مسیر ادامه دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه آهن لرستان، محمدرضا حبیبی اظهار کرد: صبح امروز هفت واگن باری در مسیر کشور به چمسنگر از خط خارج شدند که موجب مسدود شدن محور شمال به جنوب راهآهن شده است.
به گفته وی، ۶ واگن از خط خارج شدهاند و یک واگن نیز روی خط دچار مشکل شده بود که پس از بررسی، به خط بازگشت و به چمسنگر منتقل شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ واگن همچنان خارج از خط هستند، افزود: تیمهای فنی در حال رفع مشکل و بازگشایی مسیر هستند.
مدیرکل راهآهن لرستان علت احتمالی حادثه را نقص فنی در واگنها عنوان کرد و گفت: نتیجه نهایی پس از بررسی کمیسیون اعلام خواهد شد.
وی تأکید کرد: خط ریلی این مسیر حدود هفت سال پیش بهطور کامل بازسازی شده و فرسودگی خط صحت ندارد.
براساس اطلاعیه روابط عمومی راهآهن، به دنبال این حادثه، ساعت حرکت قطارهای مسافری اهواز–تهران (شماره ۱۱۹) و اهواز–مشهد (شماره ۱۸۰) در تاریخ ۱۴ خرداد تغییر یافته و از طریق پیامک به مسافران اطلاعرسانی شده است.
قطار اهواز–تهران با سه ساعت تأخیر ساعت ۱۶ و قطار اهواز–مشهد ساعت ۱۵ حرکت خواهند کرد.
مدیرکل راهآهن لرستان گفت: تمامی واگنهای خارج شده از ریل تا ساعت ۲۲ امشب به خط بازگشته و تردد در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.
محمدرضا حبیبی روز چهازشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تلاش بیوقفه نیروهای فنی راهآهن، چهار واگن از مجموع ۶ واگن قطار باری که در کیلومتر ۵۳۶ کشور به چمسنگر از خط خارج شده بودند با موفقیت به روی ریل بازگردانده شدهاند.
وی افزود: پیشبینی ما این است حداکثر تا ساعت ۲۲ امشب ۲ واگن باقیمانده نیز به خط بازگشته و پس از بازسازی خطوط، تردد قطارها در این مسیر که به صورت یک طرفه است برقرار خواهد شد.
مدیرکل راهآهن لرستان با اشاره به اینکه این واگنها حامل بار گندم بودهاند، تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از پرسنل راهآهن و یا افراد دیگر آسیب ندیدهاند و حادثه خسارت جانی در پی نداشته است.
حبیبی درخصوص برخی شایعات مطرح شده در خصوص علت این حادثه عنوان کرد: اینکه گفته میشود خروج از خط به دلیل تعویض تراورسهای چوبی با بتنی بوده، به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که تمامی خطوط راهآهن در حوزه استحفاظی لرستان با استفاده از تراورسهای بتنی باکیفیت و مطابق با استانداردهای روز بازسازی و بهسازی شده و هیچ مشکلی از این بابت در خطوط وجود ندارد و علت حادثه نیز از سوی کارشناسان در دست بررسی است اما به احتمال قوی به دلیل مشکل واگن ها بوده است.
حبیبی طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می باشد که طولانی ترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.
صبح امروز ۶ واگن باری در مسیر کشور به چمسنگر از خط خارج شدند که موجب مسدود شدن محور شمال به جنوب راهآهن شده است.
براساس اطلاعیه روابط عمومی راهآهن، به دنبال این حادثه، ساعت حرکت قطارهای مسافری اهواز–تهران (شماره ۱۱۹) و اهواز–مشهد (شماره ۱۸۰) در تاریخ ۱۴ خرداد تغییر یافته و از طریق پیامک به مسافران اطلاعرسانی شده است.
راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال - جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه های زاگرس شده است که از دره های تنگ و در جوار رودخانه سزار ( دز ) به مسیر خود ادامه می دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود - خرم آباد - پلدختر و ازنا - خمین - اصفهان به آن وصل خواهد شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.