به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی اظهارداشت: شکلگیری شبکه ای برای آگاهی کامل مدیران و رؤسای آموزش و پرورش از میزان پیشرفت پروژههای مربوط به عدالت آموزشی ضروری است.
وی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم، گفت: این جلسات به صورت مستمر و هفتگی جهت نظارت، رصد و ارزیابی برگزار خواهد شد.
کاظمی با اشاره به اینکه برای ۱۴ استان کارگاههای توجیهی دقیقی جهت تبیین نهضت توسعه عدالت آموزشی و اهداف آن برگزار شده است، اظهار کرد: این اقدام در راستای تبیین و توجیه این پروژه ملی برای مدیران و رؤسای منطقه و نواحی است و انتظار داریم سایر استانها نیز تا هفته آینده به انجام برسد.
وی با تأکید بر اینکه نیازمند درک مشترکی از اجرای این پروژه در تمامی سطوح هستیم، افزود: در این راستا با حضور در میدان عمل و اقدام میتوانیم به فهم مشترک برسیم.
کاظمی ادامه داد: رصد و ارزیابی مستمر میزان پیشرفت پروژههای نهضت توسعه عدالت آموزشی در نواحی، مناطق و شهرستانهای استانها ما را در تعیین گامهای بعدی، یاری خواهد کرد. از این رو ضرورت دارد تا مدیران کل به صورت حضوری و غیرحضوری با رؤسای مناطق تماس گرفته و از آخرین اقدامات آنها باخبر شوند. به همین دلیل اتاق وضعیتی جهت بررسی و اطلاع از میزان پیشرفت پروژهها ایجاد شده است و باید متناظر آن در استانها ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه برای بررسی دقیقتر نیازمند ارزیابی مستمر از عملکرد مدیران هستیم، گفت: ضروری است گزارش مدیریتی ۷ هزار و ۲۰۰ پروژه مدرسه سازی در دست اقدام، تهیه شود تا به صورت جزئی از میزان پیشرفت کارها مطلع شویم.
کاظمی با تأکید بر اینکه در هفته دولت به صورت مشخص تعدادی از پروژههای کلان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: ضروری است مدیران استانی در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند تا به صورت مشخص، اعلام شود که چه پروژههایی تا هفته دولت به سرانجام خواهند رسید.
وزیر آموزش و پرورش بر استاندارد سازی فضا تأکید کرد و افزود: استانداردسازی فضا باید به روز و بر اساس نیازهای هر مجموعه و طبق اطلس تجهیزات باشد. هر چند معتقدیم که در این خصوص باید الگوی مشخصی ارائه شود.
کاظمی بر شکل گیری شبکه آموزش معلمان تأکید کرد و گفت: انتظار میرود تمامی معلمان در حوزه کیفیت بخشی از آموزشهای لازم برخوردار شوند و حتی یک معلم هم جا نماند. در عین حال باید محتوای آموزشی و نحوه ارائه آن مورد توجه باشد تا بیشترین میزان تأثیر پذیری را بر معلمان داشته باشد.
وی ضمن قدردانی از استانهایی که در حوزه کیفیت بخشی و توسعه فضا پیشگام بودهاند، تصریح کرد: جهت ارزیابی عملکرد مدیران، فرم ارزیابی تهیه و با شاخصهای معتبر ارسال خواهد شد و نتیجه کار به استانداری همان استان نیز منعکس میشود.