مدیرعامل تپسی معتقد است این تاکسی اینترنتی برای حفظ راننده و پیدا کردن مشتری برای آن باید مشوق ارائه کند. مشوقهایی که تا افزایش سهم بازار تپسی به بیش از 40 درصد ادامه دارد. او سهم بازار فعلی تپسی را 20 درصد برآورد کرده است.
تپسی در سال گذشته هزینه بسیاری برای توسعه شبکه رانندگان و مسافران خود انجام داد. هزینههایی که در قالب ارائه تخفیف و عدم دریافت کمیسیون است و به نظر میرسد این رویه از سوی تپسی در سال جاری هم ادامه داشته باشد.
«مصطفی سیدحسینی»، مدیرعامل این تاکسی اینترنتی، در حاشیه مجمع سالانه تپسی در پاسخ به سوال دیجیاتو که آیا به نظر شما ارائه تخفیف مسیر درستی برای رشد است و ضد رقابتی نیست گفت:
«مشوق دادن یا اگر اسمش را بگذاریم تخفیف، تا یک جایی لازم است که انجام داد. البته ما اصلا از تخفیف به عنوان یک استراتژی استفاده نکردیم. ما به راننده مشوق میدهیم نه با این هدف که به او تخفیفی داده باشیم تا با ما کار کند، بلکه درآمد ساعتی آن را تأمین میکنیم. وقتی یک راننده سراع ما میآید و میگوید مثلاً در تهران باید ساعتی 200 هزار تومان درآمد داشته باشد، اگر شبکه کوچکی داشته باشم راننده باید زمان زیادی صبر کند تا درخواست سفر بگیرد و مسیر را طی کند و به مبدا برسد. ما به این دو امر زمان بیکاری و بیهوده میگوییم که راننده درآمدی ندارد.»
سیدحسینی تأکید کرد که باید هزینه کنند تا راننده را نگه داشته و از آن طرف برای او درخواست سفر بیاورند: «این همزمان پله پله رشد میکند و بالا میآید تا زمانی که سهم بازارت 40 تا 45 درصد میشود. در این حالت شبکه [رانندگان و مسافران] تو دیگر خیلی تفاوتی با شبکه رقیب نمیکند و دیگر میتوانی آن را [هزینهها] به مرور پایین بیاوری.»