2025 سال مهمی برای بخش واقعیت مجازی و افزوده متا خواهد بود

دیجیاتو دوشنبه 19 خرداد 1404 - 00:59
مدیر ارشد فناوری متا گفت عینک‌های هوشمند به این زودی‌ها جایگزین گوشی‌ها نخواهند شد. The post 2025 سال مهمی برای بخش واقعیت مجازی و افزوده متا خواهد بود appeared first on دیجیاتو.

مدیر ارشد فناوری متا، «اندرو بازورث»، اعلام کرد سال 2025 می‌تواند نقطه عطفی برای واحد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت باشد. 

براساس گزارش‌ها، او در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اعلام کرد به‌ نظر می‌رسد سال جاری سالی سرنوشت‌ساز باشد، هرچند ارزیابی نهایی تا پایان این دهه مشخص نخواهد شد.

سال 2025؛ نقطه عطف عینک‌های هوشمند واقعیت مجازی و افزوده متا

بازورث پیشتر در یادداشتی پیش‌بینی کرده بود سال 2025 یا نقطه اوج موفقیت برای Reality Labs خواهد بود یا به‌عنوان شکستی افسانه‌ای در تاریخ ثبت خواهد شد.

او افزود عینک‌های Ray-Ban متا که از پاییز 2023 عرضه شده‌اند، پیشرفتی مهم بوده‌اند و تاکنون بیش از 2 میلیون عینک به فروش رفته است. حتی پیش از اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی، فروش آنها از عینک‌های کلاسیک Ray-Ban نیز بیشتر بوده است. 

سال 2025؛ نقطه عطف واقعیت مجازی و افزوده متا

بازورث گفت این محصول توانسته نظر مشتریان و رقبا را به‌طور قابل‌توجهی جلب کند و اکنون رقابت واقعی آغاز شده است. او تأکید کرد: 

«زمان رقابت فرارسیده و از این لحظه به بعد، هر پیشرفتی که امسال به دست بیاید، ارزشی فراتر از هر سال پیش یا پس از آن خواهد داشت.»

در کنار متا، شرکت‌های دیگری نیز وارد این حوزه شده‌اند. گوگل ماه گذشته برای توسعه عینک‌های هوشمند مبتنی‌بر اندروید XR همکاری‌هایی را با Gentle Monster و Warby Parker اعلام کرد. همچنین گزارش‌هایی از تلاش اپل برای عرضه عینک‌های هوشمند در سال 2026 منتشر شده است. 

بااین‌حال، بازورث تأکید کرد ورود رقبا فقط در شرایطی معنا دارد که بازار محصولات واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متا را بپذیرد. او گفت:

«بازار، به‌ویژه در زمینه سخت‌افزار، معمولاً با تأخیر واکنش نشان می‌دهد؛ بنابراین باید به نشانه‌های اولیه توجه کرد و داخل شرکت به شهود و اعتمادبه‌نفس تکیه داشت.»

همچنین یادآور شد «شریل سندبرگ»، مدیر عملیاتی سابق متا، همیشه می‌گفت بیشتر شرکت‌ها نه به‌دلیل رقابت، بلکه اجرای نادرست برنامه‌های خود شکست می‌خورند. بازورث گفت تمرکز او بر اجرای درست برنامه‌هاست، نه بر رقبا. 

او گفت متا طبق برنامه‌های بلندپروازانه خود برای سال جاری میلادی پیش می‌رود و در پایان سال مشخص می‌شود توانسته‌اند این برنامه‌ها را عملی کنند یا نه. همچنین طی ۵ سال آینده معلوم خواهد شد این تلاش‌ها تا چه اندازه کافی بوده‌اند.

درعین‌حال، بازورث باور ندارد عینک‌های هوشمند به این زودی جایگزین گوشی‌های هوشمند شوند. او گفت مردم هنوز به گوشی‌ها عادت دارند و این دستگاه‌ها بخشی از اکوسیستم پیچیده نرم‌افزاری هستند. به گفته او، اپل در طراحی هدست ویژن پرو اشتباه ناشیانه‌ای مرتکب شده و آن را بیش از حد سنگین طراحی کرده است. 

بازورث خاطرنشان کرد معمولاً تکامل طراحی محصولات در نسل دوم یا سوم آنها اتفاق می‌افتد. همچنین مارک زاکربرگ پیشتر گفته بود مردم به این زودی‌ها گوشی‌های خود را کنار نمی‌گذارند اما به‌مرور استفاده بیشتری از عینک‌های هوشمند خواهند کرد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.