همیشه تعداد فالوورها در اینستاگرام یکی از معیارهای اصلی در معتبر و محبوب بودن افراد و کسب و کارها بوده است. هر پیجی فالوورهای بیشتری داشت از اعتبار بیشتری هم برخوردار بود و هست. این روزها اکثر کسب و کارهای بزرگ و حتی کوچک در اینستاگرام در تلاش هستند تا روز به روز تعداد فالوورهای پیج شان را افزایش دهند. شاید این کار درستی نباشد چون از هدف اصلی شان یعنی تولید محتوای با کیفیت و افزایش فروش دور شوند اما خوب یا بد این موضوع به یکی از مهمترین چالش های کسب و کارهای اینستاگرامی تبدیل شده است.
در این مقاله قصد داریم به موضوع برندسازی در اینستاگرام بپردازیم و در مورد این که چطور با افزایش فالوور می توان برندسازی کرد صحبت کنیم. آیا واقعا برندینگ در اینستاگرام وابسته به تعداد فالوورهای پیج شماست؟ این سوالی است که جوابش در این مطلب وجود دارد. پس اگر شما هم به مباحث مربوط به برندسازی در اینستاگرام علاقه مند هستید حتما در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
صحبت در مورد مباحث برندسازی یکم زمان بر و دور از حوصله شماست. فقط تا همینجا بدانید که برندسازی محدود به معروف شدن یا محبوب بودن کسب و کار شما نیست! مثلا اگر افراد زیادی دنبال کننده شما در شبکه های اجتماعی هستند دلیل بر برند بودن شما نیست! بخش عمده ای از برندسازی در اینستاگرام مربوط به این می شود که چقدر راجب شما حرف می زنند؟ چقدر شما را به همدیگر پیشنهاد می دهند و چقدر برای آن ها تاثیرگذار بوده اید!
از دیرباز تا به امروز برندسازی در اینستاگرام با کمپین های تبلیغاتی زیادی همراه بوده است و اگر بخواهیم اشاره ای به این کمپین ها داشته باشیم می توانیم آخرین کمپین وبسایت خانومی را مثال بزنیم. البته که این مدل از کمپین های تبلیغاتی صرفا برای آگاهی بیشتر و ثبات برند انجام می شود. بیشتر کمپین های این مدلی موفق بوده اند چون تارگت اصلی را روی خانوم های جوان بین 17 تا 32 سال قرار داده اند.
بخش دیگری از برندسازی در اینستاگرام به جذب فالوور مربوط می شود. هرچقدر فالوور بیشتری بتوانید جذب کنید و روی آنها تارگت های بعدی را قرار دهید موفق تر خواهید بود. چون افرادی که تازه با کسب و کارتان آشنا می شوند عاشق این اند که در ازای کاری که انجام می دهند یک ارزش افزوده ای برای خود بسازند. نسل جدید دقیقا همینطوری رفتار می کنند و به راحتی از همین طریق می توانید برند خود را در اینستاگرام تقویت کنید. برای اینکه درک درستی از این قضیه داشته باشید پیشنهاد می کنیم آخرین کمپین های برندهای مطرح ایرانی را در اینستاگرام مورد بررسی قرار دهید.
در یک کلام هرچقدر تعداد فالوورهای پیج تان بیشتر باشد برندسازی در اینستاگرام برای شما آسان تر انجام خواهد شد. کاملا واضح است که مردم به پیج های فالوور بالا اعتماد بیشتری دارند و خیلی راحت تر اطمینان می کنند. اگر پیج اینستاگرام شما تعداد فالوورهای کمی داشته باشد اصلا نمی توانید عملیات برندسازی تان را شروع کنید. چون کاملا شفاف است که شکست خواهید خورد. در برندسازی باید بتوانید فالوورهای جدید جذب کنید که هدفمند هم باشند. اما زمانی که تعداد فالوورهای فعلی پیج تان کم باشد چگونه می خواهید فالوورهای جدید جذب کنید. مسلما کسی حاضر نیست به شما اعتماد کند.
پس مهمترین نکته ای که قبل از شروع برندسازی تان در اینستاگرام باید بدانید این است که اول از روش های موجود سعی کنید فالوورهای پیج اینستاگرام تان را افزایش دهید و زمانی که به عدد قابل توجهی رسید شروع به اجرای کمپین های برندسازی کنید.
زمانی که صحبت از برندسازی می شود اولین چیز که به ذهن تان می رسد این است که افراد زیادی کسب و کار شما را می شناسند و در مورد صحبت می کنند و آن را به بقیه توصیه می کنند. دقیقا همین است. برندسازی پروسه ای است که شامل جذب افراد جدید و علاقه مندسازی آن ها به کسب و کارتان می شود. حال وقتی شما هرچقدر افراد بیشتری همراه خود داشته باشید که به کسب و کارتان علاقه مند است راحت تر می توانید افراد ناآشنا به کسب و کارتان را علاقه مند کنید.
چون در شبکه های اجتماعی کسی به حرف شما گوش نمی کند! به حرف کسانی گوش می کنند که تعدادشان از یک نفر بیشتر باشد. یعنی این که مردم وقتی به شما اعتماد می کنند که مثلا توسط 10 نفر کسب و کارتان بهشان توصیه شود. ختم کلام برندسازی در فضای مجازی اینگونه انجام می شود. به همین دلیل هرچقدر سعی کنید فالوورهای واقعی پیج تان را افزایش دهید بدون یک ریال هزینه می توانید برندسازی کنید و در ذهن بسیاری از مردم محبوب بمانید.
خوب یا بد باید قبول کنیم که خیلی از برندهای بزرگ در ایران و حتی دنیا با خرید فالوور توانسته اند فالوورهای پیج شان را افزایش دهند. الان به گونه ای شده که با خرید فالوور در مدت زمان کوتاهی می توانید فالوورهای پیج تان را به عدد 1 میلیون برسانید! این خیلی عجیب است که با کمترین هزینه (نسبت به تبلیغات در اینستاگرام) بتوانید به این تعداد فالوور دست پیدا کنید.
خرید فالوور همیشه هم کار اشتباهی نیست! اگر پیج تان عدد قابل توجهی فالوور دارد، مثلا اگر 100 کا فالوور داشته باشید و 50 کا دیگر بخرید هیچ مشکلی برای پیج تان پیش نمی آید. البته خرید فالوور هم فوت و فن های خودش را هم دارد. مثلا باید سعی کنید پله ای خرید کنید نه یکجا! اگر 100 کا فالوور را یکجا بخرید ضرر زیادی به پیج تان می رسد اما اگر آن را طی 2 ماه خریداری کنید و کم کم به پیج تان اضافه شود هیچ مشکلی پیج تان را تهدید نمی کند و اینستاگرام هم از فیک بودن فالوورها خبردار نمی شود.
نکته بعدی در مورد خرید فالوور اینستاگرام این است که سعی کنید از سایتی خرید کنید که فالوور واقعی اینستاگرام بفروشد. اگر اقدام به خرید فالوور اینستاگرام واقعی بدون ریزش کنید هرگز پشیمان نخواهید شد. چون کمک زیادی به برندسازی شما در اینستاگرام می کند. البته منظور از فالوور واقعی این است که اکانت های واقعی ایرانی با عکس پروفایل و پست و استوری فعال هستند. سعی کنید بالاترین کیفیت را برای خرید فالوور انتخاب کنید تا کسی متوجه این نشود که برای پیج تان فالوور خریدید!
برندسازی در اینستاگرام وابسته به بالا بودن فالوورهای پیج تان است. همانطور که متوجه شدید پیج هایی که تعداد فالوورهای بالاتری دارند راحت تر می توانند روی مباحث برندسازی مانور دهند. اگر زمان زیادی برای بالا بردن فالوورهای پیج تان به صورت اورگانیک ندارید حتما از خدمات افزایش فالوور سایت هایی استفاده کنید که این خدمات را به شما ارائه می کنند. امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد.