سازمان بیمه سلامت ایران، در گزارشی به سوالات بیمه شدگان در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی پاسخ داد.
به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، این سازمان در گزارشی به سوالات بیمه شدگان در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی و نحوه استفاده از آن پاسخ داد.
نسخه الکترونیک، جایگزینی مدرن برای نسخههای کاغذی است که در آن اطلاعات دارو، آزمایش و ... به صورت الکترونیکی ثبت میشوند. این سیستم با استفاده از بستر اینترنت، فرایند تجویز، دریافت خدمات را ساده و سریعتر میکند. به عبارت دیگر، با نسخه الکترونیک، بیماران نیازی به ارائه دفترچه بیمه به پزشک ندارند و پزشک میتواند با استفاده از کد ملی بیمار، اطلاعات مربوط به او را دریافت کند و نسخه را به صورت الکترونیکی تجویز کند.
برای مشاهده تاریخچه خدمات و تمامی نسخه های الکترونیک و همچنین کد رهگیری نسخه ها و دستور پزشک وارد لینک ( https://csp.ihio.gov.ir ) شوید، پس از ورود به پنل شهروندی در قسمت سمت راست تاریخچه خدمت تمامی نسخه و خدمات ثبت شده به نام بیمه شده قابل رویت است؛ توجه داشته باشید که ورود به پنل هر شخص تنها با شمارهای به نام فرد امکان پذیر میباشد و بررسی تاریخچه استفاده از خدمات برای هر فرد حتما باید از پنل خود فرد بررسی شود.
پزشک تا ۷۲ ساعت میتوانند نسخه الکترونیک ثبت شده را ویرایش کند.
تمامی مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت ملزم به استفاده از سامانه های نسخه الکترونیکی می باشند.
در شهرستان ها در همه مراکز (پاراکلینیک. داروخانه) پذیرش نسخه کاغذی فقط در زمان قطعی بلامانع می باشد. در استان تهران مراکز پاراکلینیک بدون محدودیت موظف به پذیرش نسخه کاغذی می باشند ولی داروخانه ها تا ۲۰درصد نسخ پذیرش شده به دلیل قطعی اینترنت یا قطعی بیمه سلامت میتوانند نسخه کاغذی را پذیرش کنند.
با ارائه کد رهگیری نسخه داروخانه میتواند نسخه را به صورت آنلاین بررسی نماید.