وزیر آموزش و پرورش آخرین زمان برای تصحیح برگه‌های امتحانی را اعلام کرد

خبرآنلاین سه شنبه 20 خرداد 1404 - 20:18
وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی آزمون‌ها، گفت: تصحیح اوراق امتحانی باید با رعایت تمامی استانداردها صورت پذیرد.

به گزارش خبرآنلاین،علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی آزمون‌ها  که با حضور معاونان، مدیران ستادی و استانی به صورت حضوری و برخط در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، ضمن قدردانی از مدیران و کارشناسانی که با وجود مسایل و مشکلات پیش رو تلاش کردند تا فرآیند آزمونها به بهترین نحو برگزار شود، گفت: با وجود ۵۶۰۰ حوزه اجرایی در سراسر کشور با کمترین میزان مشکلات در اجرا و تصحیح اوراق امتحانی مواجه شدیم.

ایسنا در خبری نوشت:وی با اشاره به بی اخلاقی‌ها و شایعات فضای مجازی مبنی بر  انتشار سؤالات پیش از آزمونها، بیان کرد: به قطع و یقین اعلام می کنم برگه سؤالات پیش از شروع آزمون منتشر نشده است، البته مواردی هم وجود داشت ساعتی پس از شروع آزمون، سؤالات منتشر شد که این موضوع هم  پیگیری و با متخلفان برخورد شد.

کاظمی تصریح کرد: انتشار سؤالات پس از آزمون به صحت و سلامت برگزاری امتحانات آسیبی وارد نکرده است. 

وی با تأکید بر این که متخلفان از سوی حراست شناسایی شدند، گفت: از مدیران حراست خواستیم تا با معرفی متخلفان به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، از آبروی آموزش و پرورش صیانت کنند. 

کاظمی تأکید کرد: این افراد باید با دریافت احکام سنگین، مجازات شده و حتی به حالت تعلیق درآیند تا زین پس کسی به خودش اجازه ندهد که اعتماد به نظام تعلیم و تربیت را خدشه‌دار کند.

وی با اشاره به گزارش مدیران در خصوص آمار تصحیح اوراق بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کرد تا ظرف روزهای جاری این کار به انجام برسد.

کاظمی بر تصحیح عادلانه و با دقت امتحانات تأکید کرد و گفت: مصححان باید با رعایت تمامی استانداردها کار تصحیح را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که تا ۲۷ خرداد باید کار تصحیح برگه‌ها به پایان برسد، گفت: هر استانی که تا این تاریخ کار را به اتمام برساند از تیم مدیریتی آن استان و یک معلم که بیشترین و با کیفیت‌ترین تصحیح اوراق را انجام داده باشد به صورت ویژه تقدیر خواهیم کرد.

وی پس از استماع گزارش مدیران استان‌های برتر در تصحیح اوراق بیان کرد: ضرورت دارد که تجربیات استانهای برتر جهت بهبود عملکرد دیگر استان‌ها تجربه گردانی و به اشتراک گذاشته شود. 

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی افزود: گزارش استانهای موفق نشان می‌دهد ایجاد اتاق وضعیت، برگزاری جلسات مستمر، بازدید میدانی و ارتباط مؤثر با مدیران و معلمان از دلایل موفقیت استان‌ها بوده است.

۲۲۳۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.