چرا علی‌بابا وجه بلیت کنسل شده را استرداد نمی‌کند؟

افکار نیوز دوشنبه 09 تیر 1404 - 01:17
برخی کاربران سایت علی‌بابا از تأخیر در بازگشت وجه بلیت‌های کنسل شده و محدودیت‌های استفاده از اعتبار در حساب کاربری خود گلایه‌مندند.

تعدادی از مسافران که بلیت قطار خود را از سایت علی‌بابا خریداری کرده‌اند، از نحوه بازگشت وجه و محدودیت‌های استفاده از اعتبار حساب کاربری خود به‌شدت ناراضی‌اند.

یکی از کاربران در این‌باره به تسنیم می‌گوید: 25 خرداد امسال بلیت قطار مسیر تهران-مشهد را برای تاریخ 3 تیرماه 1404 از سایت علی‌بابا خریداری کردم و همان روز آن را کنسل کردم.

وی ادامه می‌دهد: پس از کنسلی، 10 درصد از مبلغ بلیت کسر و مابقی به حساب کاربری‌ام واریز شد. قصد داشتیم با همین اعتبار مجدداً بلیت بخریم، اما سایت علی‌بابا اجازه استفاده از اعتبار را نداد.

وی با بیان اینکه حدود دو هفته از تاریخ کنسلی گذشته اما هنوز وجه بلیت به حساب بانکی‌اش بازنگشته، می‌گوید: چند بار با پشتیبانی علی‌بابا تماس گرفتم، اما پاسخ‌ها فقط از طریق بات‌های خودکار داده می‌شود و تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ام.

سیاست‌های مبهم و محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی علی‌بابا موجب نارضایتی کاربران شده و بسیاری معتقدند این شرکت توجه کافی به حقوق مشتریان ندارد.

این در حالی است که شرکت‌های واسطه خدمات مسافرتی موظف‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن، وجه کامل را به مشتریان بازگردانند و امکان استفاده آزادانه از اعتبار حساب را فراهم کنند تا اعتماد مسافران حفظ شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.