اخبار جدید حکایت از آن دارند که سامسونگ ممکن است لیست محصولات پوشیدنی هوشمند خود را به گوشواره و گردنبند نیز گسترش دهد.
به گزارش CNN، سامسونگ سال گذشته اولین حلقه هوشمند خود را با نام گلکسی رینگ روانه بازار کرد و حالا در کنار ساعتهای هوشمند آن را به مشتریان عرضه میکند. این حلقه که با تمرکز روی سلامت و تناسباندام عرضه شده بهنوعی مکمل ساعتهای هوشمند سامسونگ است.
اما سامسونگ اکنون بهدنبال تقویت محصولات پوشیدنی خود با عرضه محصولات جدید مانند عینک، گوشواره و گردنبند است. «وون-جون چوی»، مدیر عملیاتی بخش تجربه موبایل سامسونگ، به CNN گفت که این شرکت میخواهد طراحیهایی را بررسی کند که به کاربران امکان میدهند بدون نیاز به تلفنهایشان، ارتباط برقرار کنند و کارهای خود را انجام دهند.
این مدیر ارشد سامسونگ دراینباره گفت: «ما معتقدیم این دستگاهها باید پوشیدنی باشند، چیزی که نیازی به حمل آن نباشد؛ بنابراین میتواند چیزی باشد که بپوشید؛ عینک، گوشواره، ساعت، حلقه و گاهی هم گردنبند.»
اوایل سال جاری میلادی سامسونگ اعلام کرد که با همکاری گوگل درحالتوسعه عینکهای هوشمند است. همچنین منابع کرهای گفتهاند که سامسونگ توسعه نمایشگرهای پیشرفته برای عینکهای AR را آغاز کرده است.
عرضه گردنبند، عینک و گوشواره هوشمند به سامسونگ در تنوعبخشیدن به محصولات پوشیدنیاش کمک میکند. تردید بزرگ در مورد محصولات پوشیدنی جدید این است که آنها ممکن است فروش محصولاتی همچون ساعتهای هوشمند را تحتتأثیر قرار دهند. سامسونگ بهتازگی از ساعتهای هوشمند گلکسی واچ ۸ و نسخه کلاسیک آن با طراحی جدید و قابلیتهای رهگیری سلامتی پیشرفته رونمایی کرده است.
بلومبرگ بهتازگی گزارش داده که اپل هم بهدنبال عرضه حلقه هوشمند بهعنوان مکمل ساعتهای اپلواچ است. اپل پیشازاین بهدلیل تأثیر منفی حلقه هوشمند روی فروش اپلواچ، از عرضه چنین محصولی منصرف شده بود، اما به نظر میرسد مدیران اپل دوباره این پروژه را در دستور کار قرار دادهاند.