به گزارش خبرگزاری مهر، محمود شمسی پور با اشاره یه اینکه تنها یک مرد مسن در امسال بیش از ۳۸۰۰ بار با مرکز تماس گرفته و موجب اخلال در خدماترسانی به بیماران شده است گفت: او فقط در یک روز ۴۰۰ بار با اورژانس تماس گرفته است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۴ تیرماه، بیش از ۶۸ هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده که ۹ هزار و ۶۵۶ تماس، مزاحمت تلفنی بوده است.
شمسیپور تأکید کرد: این مزاحمتهای تلفنی نه تنها خطوط ۱۱۵ را اشغال میکنند، بلکه جان بیماران واقعی را به خطر میاندازند، موجب تأخیر در امدادرسانی میشوند و تمرکز اپراتورها را کاهش میدهند. از ابتدای سال جاری تا ۲۴ تیرماه، از ۶۸ هزار و ۶۵۸ تماس با مرکز اورژانس استان، ۹ هزار و ۶۵۶ مورد مزاحمت تلفنی بوده و ۱۴ هزار و ۲۹ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.
وی اشاره کرد: در برخی استانها، مجازاتهای تکمیلی مانند شستشوی آمبولانسها برای مزاحمان در نظر گرفته شده تا تأثیر رفتارشان را بهتر درک کنند.
شمسیپور افزود: جرایم فعلی برای برخورد با مزاحمان تلفنی، بازدارندگی لازم را ندارد و در چهارمحال و بختیاری نیز تعدادی از مزاحمان به جزای نقدی محکوم شدهاند.