این خودروهای لوکس تا ۲۰۲۶ به آخر خط می‌رسند

اقتصادنیوز چهارشنبه 01 مرداد 1404 - 06:45
اقتصادنیوز: «نیسان ورسا» که یکی از ارزان‌ترین خودروهای آمریکاست، به احتمال زیاد در ۲۰۲۶ دیگر تولید نخواهد شد. برندهای لوکسی مثل «ب‌ام‌و» و «اینفینیتی» هم برنامه‌های بزرگی برای تغییر کل محصولاتشان در سال‌های آینده دارند.

به گزارش اقتصادنیوز،  روزنامه ایران نوشت:

خودروسازان همیشه خودروهایی را به دلایل مختلفی مثل کاهش فروش، قدیمی شدن یا جایگزینی با مدل‌های جدید کنار می‌گذارند. در سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰ مدل از خط تولید حذف شدند و حتی با اینکه هنوز نیمه اول سال است، حدود ۳۰ خودرو برای حذف شدن در ۲۰۲۶ معرفی شده‌اند.

در فهرست امسال، مدل‌های محبوبی مثل «پورشه ۷۱۸ باکستر» و «پورشه کیمن» دیده می‌شود که جای خود را به نمونه‌های برقی خواهند داد.

«نیسان ورسا» که یکی از ارزان‌ترین خودروهای آمریکاست، به احتمال زیاد در ۲۰۲۶ دیگر تولید نخواهد شد. برندهای لوکسی مثل «ب‌ام‌و» و «اینفینیتی» هم برنامه‌های بزرگی برای تغییر کل محصولاتشان در سال‌های آینده دارند.

بنابراین مدل‌هایی مثل ب‌ام‌و ایکس ۴، ب‌ام‌و سری 8 و اینفینیتی QX50 قرار نیست به سال جدید برسند. طبیعتاً این لیست در طول سال بزرگ‌تر خواهد شد، اما فعلاً نگاهی بیندازید به برخی خودروهایی که باید برای خداحافظی با آنها آماده شویم. البته در این لیست اسامی 26 خودرو به چشم می‌خورد که به 8 مورد آن اشاره می‌کنیم و بخش دوم آن در روز دیگر منتشر خواهد شد.

آئودی A4

از نظر فنی نام آئودی A4 حذف نمی‌شود، ولی مدل فعلی با پایان سال ۲۰۲۵ از خط تولید کنار می‌رود. با تغییر مسیر به سمت خودروهای برقی، قرار است آئودی A5 بنزینی جایگزین A4 شود و مدل برقی با نام A4 به بازار بیاید. مدل کنونی، یک سدان لوکس جمع و جور اسپرت با موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری و کف قیمت آن از ۴۵ هزار دلار است.

کادیلاک XT4

کادیلاک XT4 کنار رفت تا جای خود را به شورولت بولت جدید بدهد. تولید این شاسی‌بلند کوچک کادیلاک این ماه متوقف شد تا راه برای تولید بولت جدید باز شود. این خودرو قرار است در همان خط تولید کارخانه GM در فرفکس، کانزاس(ایالت غرب آمریکا) ساخته شود. این SUV در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما هرگز فروش بالایی برای این برند نداشت.

ب‌ام و X4

ب‌ام و X4 هنگام عرضه در ۲۰۱۴ بسیار محبوب بود، اما در طول 10 سال گذشته محبوبیتش کاهش یافته است. ب‌ام‌و قصد دارد بعد از مدل ۲۰۲۵ این خودرو را کنار بگذارد. اما نگران نباشید، ب‌ام و X2 جدید آماده پر کردن جای خالی آن است.

ب‌ام و سری ۸

یکی از زیباترین ب‌ام‌و های حال حاضر، سری ۸ است که تولید مدل کوپه و گرن‌کوپه آن بعد از ۲۰۲۵ متوقف خواهد شد. نسل کنونی از ۲۰۱۸ در بازار است و شامل نسخه‌های چهار در «گرن‌کوپه»، «کانورتیبل» و «M8» می‌شود که همه آنها نیز حذف خواهند شد.

ب‌ام و Competition M8

ب‌ام و Competition M8 از ۲۰۰۸ عرضه شده و با موتور ۴ لیتری V8 تویین توربو، ۶۱۷ اسب‌بخار قدرت و شتاب صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای، یک خودروی فوق‌العاده بود. تویین توربو یک موتور احتراق داخلی است که در آن از ۸ سیلندر در آرایش V شکل و دو توربوشارژر برای افزایش قدرت و کارایی استفاده شده است. با پایان سری ۸، این مدل هم پس از ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد که قطعاً برای طرفدارانش اتفاقی بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود.

ب‌ام‌و XM (نسخه پایه)

ب‌ام‌و XM در بازار آن طور که انتظار می‌رفت موفق نبوده است. در ابتدای سال‌جاری، فروش این مدل پایین‌ترین میزان را در میان محصولات ب‌ام‌و داشت و بدترین فروش را در کل آمریکا در سال ۲۰۲۴ ثبت کرد. با این حال، ب‌ام‌و قصد ندارد XM را کاملاً کنار بگذارد. در عوض، نسخه پایه این خودرو را متوقف کرده و فقط مدل لوکس‌تر XM Label را عرضه خواهد کرد که به موتور هیبریدی V8 تویین توربو با قدرت ۵۷۷ اسب‌بخار مجهز است. 

شورولت بلیزر (بنزینی)

بلیزر هرگز برای شورولت یک خودروی پرفروش نبوده و فروش آن در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. با معرفی و موفقیت اولیه نسخه برقی بلیزر (Blazer EV)، شورولت دلیلی نمی‌بیند که مدل بنزینی این خودرو را برای مدت زیادی در خط تولید نگه دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که شورولت ممکن است تولید بلیزر بنزینی را در سال آینده متوقف کند، اما این شرکت هنوز به طور رسمی این خبر را تأیید نکرده است.

کادیلاک XT6

با حذف XT4 و احتمال حذف XT5، کادیلاک قصد دارد تولید مدل سه ردیفه XT6 را نیز متوقف کند. در سال ۲۰۲۴، تنها کمی بیش از ۲۰ هزار دستگاه XT6 به فروش رسیده که نشان می‌دهد این SUV سه ردیفه از زمان عرضه، فروش کندی داشته است. با ورود نسخه‌های جدید اسکالید و اسکالید iQ برقی به بازار، کادیلاک دلیل چندانی برای نگه داشتن XT6، حداقل در آمریکا، نمی‌بیند. البته مدل‌های XT4، XT5 و XT6 همچنان در بازار چین به تولید ادامه خواهند داد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.