گروه اسنپ، گزارش عملکرد یک ساله خود را با ارائه برخی دادهها و آمار مربوط به سال ۱۴۰۳، منتشر کرد. فصل هشتم این گزارش به عملکرد سرویس اسنپمارکت و مطالعه رفتار کاربران در استفاده از خدمات این سوپرمارکت آنلاین اختصاص دارد.
اسنپمارکت در سال ۱۴۰۳، خدماترسانی به بیش از ۵ میلیون کاربر فعال را در ۱۲۷ شهر و ۳۱ استان کشور برعهده داشته است.
اسنپمارکت با ثبت رکورد ۱.۵ همت فروش ماهانه و ۱۸۰ هزار سفارش در طول یک روز، به رشد پایدار خود در سال ۱۴۰۳ ادامه داده است.
در کنار رشد تعداد کاربران فعال و تعداد سفارشهای ثبت شده، اسنپمارکت اکنون بیش از ۳۶۰۰ فروشگاه فعال دارد و در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ فروشگاه جدید به اکوسیستم خود افزوده است.
در سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۶۵ میلیون قلم کالا در سبد خرید کاربران اسنپمارکت قرار داشت. رکورد بزرگترین سبد خرید به مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان و متنوعترین سفارش با ۴۵۷ قلم کالا هر دو از سفارشهای غیرسازمانی ثبت شده است.
نگاهی به دستهبندیهای پرتقاضا در اسنپمارکت نشان میدهد که پس از تنقلات، لبنیات، نوشیدنیها، خواروبار و نان، کالاهایی هستند که در اولویت سبد خرید کاربران قرار میگیرند.
در بین کالاهای پرتقاضا همچنان نوشابه بیشترین سهم را به خود اختصاص میدهد. تخممرغ، شیر، کنسرو ماهی تن، برنج، آب آشامیدنی، پنیر و کره که همگی در دسته کالاهای مصرفی روزمره قرار دارند، پرفروشترین کالاهای سال ۱۴۰۳ در اسنپمارکت بودهاند.
فروشگاههای فعال در اسنپمارکت سهم قابل توجهی از فروش خود را در این پلتفرم و به صورت آنلاین انجام میدهند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ فروشگاه با درآمد ماهانه بالای ۴ میلیارد تومان در اسنپمارکت در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند. رکورد بیشترین فروش آنلاین ماهانه یک سوپرمارکت به سوپرمارکت در محدوده تجریش در شهر تهران، با فروش ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان اختصاص دارد.
اسنپمارکت اعلام کرده است که رکورد سریعترین تحویل، فقط ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده است. همچنین در طول سال، مجموع مسافت طیشده برای تحویل کالاها به بیش از ۱۰۵ میلیون کیلومتر رسیده است؛ این فاصله معادل بیش از ۲۳۰۰۰ بار رفت و برگشت از شمال به جنوب ایران است.
بیشترین مسافتی که ناوگان ارسال اسنپمارکت برای ارسال یک سفارش طی کرده، ۴۰ کیلومتر بوده است.