تیزر جدید پیکسل ۱۰ تأخیر در عرضه هوش مصنوعی اپل را به سخره گرفت [تماشا کنید]

دیجیاتو سه شنبه 14 مرداد 1404 - 09:04
تبلیغ جدید پیکسل ۱۰ گوگل کاربران ناامید آیفون را هدف قرار داده است و از آنها می‌خواهد که گوشی خود را عوض کنند. The post تیزر جدید پیکسل ۱۰ تأخیر در عرضه هوش مصنوعی اپل را به سخره گرفت [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

گوگل با انتشار یک تیزر تبلیغاتی جدید برای پیکسل ۱۰، شکست اپل در عمل به وعده‌های خود برای ارتقای هوش مصنوعی سیری را مسخره کرد. این تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای که دو هفته پیش از رویداد رسمی رونمایی از پیکسل ۱۰ منتشر شده، کاربران ناامید آیفون را هدف قرار داده است و از آنها می‌خواهد که «گوشی خود را عوض کنند.»

دنیای فناوری منتظر رونمایی از سری پیکسل ۱۰ در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) است و اکنون گوگل با یک تیزر تبلیغاتی جنجالی، جنگ را به زمین رقیب اصلی خود کشانده است. به گزارش ورج، این ویدیو که با موسیقی متنی از «دکتر دره» (که شرکتش، بیتس، توسط اپل خریداری شده) همراه است، با یک روایت کنایه‌آمیز آغاز می‌شود:

«اگر به‌خاطر یک ویژگی که قرار بود به‌زودی بیاید، یک گوشی جدید خریدید، اما آن ویژگی همچنان بعد از یک سال کامل قرار است به‌زودی بیاید، می‌توانید تعریف خود را از به‌زودی تغییر دهید یا می‌توانید فقط گوشی خود را عوض کنید.»

این جمله، یک اشاره مستقیم و غیرقابل انکار به تأخیر در عرضه اپل اینتلیجنس است. اپل سال گذشته در هنگام معرفی آیفون ۱۶، وعده یک نسخه کاملاً متحول‌شده و هوشمند از سیری را داد که قادر به درک زمینه شخصی و انجام اقدامات درون‌برنامه‌ای است. اما تقریباً یک سال بعد، این وعده نه‌تنها عملی نشده، بلکه اپل رسماً عرضه این قابلیت‌ها را تا سال ۲۰۲۶ به تأخیر انداخته و حتی مجبور به حذف تبلیغات مربوط به آن شده است.

جنگ تبلیغاتی گوگل علیه اپل

حمله گوگل در زمانی صورت می‌گیرد که گزارش‌های جدید، از مشکلات عمیق داخلی در اپل برای توسعه سیری جدید خبر می‌دهند. براساس گزارش بلومبرگ، «کریگ فدریگی»، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، اخیراً در یک جلسه داخلی دلیل این تأخیر را مشکلات مربوط به معماری هیبریدی این دستیار هوشمند عنوان کرده است. او ضمن پذیرش اینکه «این کار بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم طول کشیده»، قول داده است که نتیجه نهایی «ارتقایی بسیار بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌کردیم» خواهد بود. بااین‌حال، این تأخیر، یک فرصت طلایی برای گوگل فراهم کرده است تا به رقیب حمله کند.

هدف این تبلیغ جذب آن دسته از کاربرانی است که با امید به تجربه هوش مصنوعی پیشرفته، آیفون ۱۶ را خریداری کرده‌اند اما اکنون ناامید شده‌اند. گوگل با شعار جدید خود یعنی «از گوشی خود بیشتر بخواهید» (Ask more of your phone)، به‌طور ضمنی اعلام می‌کند که بسیاری از قابلیت‌هایی که اپل تنها وعده آنها را داده، هم‌اکنون در اکوسیستم جمینای گوگل در دسترس هستند. این تیزر تبلیغاتی اعتماد به نفس بالای گوگل در زمینه هوش مصنوعی را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد از این برتری، به عنوان سلاح اصلی خود در نبرد با اپل در سال پیش رو استفاده کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.