به گزارش خبرنگار اقتصادی رکنا، با توجه به اینکه قطع برق در این روزها به یک امر روزمره تبدیل شده است و می تواند منجر به حوادثی از جمله آتش سوزی، انفجار و مصدومیت مشترکان شود، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر موارد مهمی را مطرح کرد.
عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در پاسخ به خبرنگار رکنا گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون الحاق (۲)، بیمه خسارات مشترکان برق، در مواردی که حادثه ای ناشی از جریان برق موجب آتش سوزی، انفجار یا مصدومیت شود، خسارت را جبران می کند.
وی تاکید کرد: مبنای تشخیص منشأ حادثه، گزارش رسمی آتش نشانی است که در صورت تأیید علت به عنوان برق، پرونده وارد فرآیند ارزیابی بیمه برای تعیین خسارت می شود.
یاقوتی افزود: مشترکان میتوانند با مراجعه به سامانه «بیمه خسارات مشترکین برق» به نشانی bimeh.tavanir.org.ir و بارگذاری مدارک لازم از جمله گزارش آتش نشانی، عکس، فیلم، قبوض برق و مستندات کارشناسان، درخواست خود را ثبت کنند. شرکت های بیمه پس از بررسی و ارزیابی، خسارت را متناسب با قرارداد سالانه پرداخت می کند.
مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: در سال ۱۴۰۳، منابع این بیمه از محل دریافت ماهانه ۳۰۰ تومان از هر مشترک خانگی و ۳ هزار تومان از هر مشترک تجاری تامین شد. تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت یا اسناد آن صادر و در انتظار دریافت شماره شبا از مشترکان است. همچنین حدود ۲۵۰ پرونده دیگر در دست بررسی قرار دارد.