دیوار هزینه ثبت آگهی در برخی دسته‌ها را کاهش داد

دیجیاتو سه شنبه 21 مرداد 1404 - 13:41
در زیردسته‌های «خودروهای فوق لوکس» و ۱۰ عنوان شغلی در بخش استخدام The post دیوار هزینه ثبت آگهی در برخی دسته‌ها را کاهش داد appeared first on دیجیاتو.

دیوار در راستای اجرای سیستم «قیمت‌گذاری پویا»، هزینهٔ ثبت آگهی را در زیردسته‌های «خودروهای فوق لوکس» و ۱۰ عنوان شغلی مهم در بخش استخدام کاهش داد.

به گزارش دیجیاتو، این تغییرات که بر اساس تحلیل مداوم داده‌های بازار انجام شده، تعرفه آگهی‌گذاران را در این بخش‌ها بین ۱۰ تا ۲۸ درصد کاهش داده است. هدف از این اقدام، افزایش شانس موفقیت معاملات و ایجاد تعادل بیشتر میان آگهی‌گذاران و بازدیدکنندگان عنوان شده است.

دیوار این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرده که تحلیل داده‌ها نشان داده تنظیم قیمت در این بخش‌ها می‌تواند به تعادل بهتری در تعامل میان آگهی‌گذاران و بینندگان آگهی‌ها منجر شود. طبق اعلام دیوار، «قیمت‌گذاری پویا» یک ابزار دوطرفه برای ایجاد بازاری کارآمدتر است؛ جایی که آگهی‌گذار شانس بیشتری برای دیده‌شدن و معامله دارد و بازدیدکننده نیز سریع‌تر به آگهی‌های باکیفیت و مرتبط با نیاز خود دسترسی پیدا می‌کند.

کاهش هزینه‌های ثبت آگهی در مرداد ۱۴۰۴ شامل موارد زیر است:

تنظیم بازار خودروهای خاص: در دستهٔ خودرو، تعرفهٔ ثبت آگهی در بخش «خودروهای فوق لوکس» با کاهش ۱۰ درصدی، از ۵۴۹ هزار تومان به ۴۹۹ هزار تومان رسیده است تا تنوع آگهی‌ها در این بخش افزایش یافته و انتخاب‌های بیشتری پیش روی خریداران قرار گیرد.

تسهیل فرآیند استخدام: برای حمایت از کارفرمایان در جذب نیروی متخصص، تعرفهٔ ثبت آگهی برای ۱۰ عنوان شغلی کلیدی (که پیش از این در طبقات تعرفه‌ای بالاتر بودند) با انتقال به طبقه‌ای پایین‌تر، بین ۱۶ تا ۲۸ درصد کاهش یافت. این امر به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا فرصت‌های شغلی خود را با هزینهٔ کمتر به جامعهٔ بزرگتری از کارجویان معرفی کنند.

این اقدام در ادامهٔ سیاست‌های پیشین دیوار، از جمله کاهش قیمت در ۴۷ زیردستهٔ کالایی در سال گذشته است. هدف دیوار از اجرای سیستم «قیمت‌گذاری پویا»، ایجاد یک زیرساخت بُرد-بُرد برای همهٔ کاربران استفاده کننده از این پلتفرم است.

«سالار سیدی»، مدیر تیم قیمت‌گذاری دیوار، در این باره گفت: «در دیوار، ما خود را نه فقط یک پلتفرم، بلکه معمار زیرساخت‌های یک بازار آنلاین کارآمد می‌دانیم. ابزار اصلی ما برای این معماری، «قیمت‌گذاری پویا» است. این سیستم به ما اجازه می‌دهد به جای اعمال یک تعرفهٔ ثابت برای همه، به داده‌ها و نبض واقعی هر بخش از بازار گوش دهیم. کاهش قیمت اخیر، نمونه‌ای شفاف از این رویکرد است؛ وقتی تحلیل‌ها نشان می‌دهد با یک تعدیل قیمت می‌توانیم جامعیت، تنوع و کیفیت فهرست آگهی‌ها را برای خریداران بهبود بخشیم و همزمان شانس معامله را برای فروشندگان افزایش دهیم، در انجام آن تردید نمی‌کنیم. استفاده از ابزارهای به‌روز هوش مصنوعی و رصد پیوستهٔ فعالیت زیردسته‌های مختلف در بازار، به ما کمک می‌کند بهترین تصمیم‌ها را برای افزایش کارایی پلتفرم دیوار بگیریم. هدف نهایی ما ساختن سرویسی هوشمند و چابک است که در آن هر دو طرفِ معامله، سریع‌تر و ساده‌تر به نتیجهٔ مطلوب خود برسند.»

دیوار اعلام کرده سیستم «قیمت‌گذاری پویا» ابزاری برای تنظیم تعرفه‌ها متناسب با ارزش کالا و شرایط عرضه و تقاضا است. این فرآیند با کاهش آگهی‌های نامرتبط، به طور همزمان شانس موفقیت معامله را برای آگهی‌گذاران افزایش داده و تجربهٔ جستجوی بهتری را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. این سیستم از ابتدای سال ۱۴۰۳ و با هدف منصفانه‌تر کردن هزینه‌های کاربران در دیوار اجرا شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.