سورپرایز ژاپنی‌/ لکسوس LFR معرفی شد / عکس

خبرآنلاین شنبه 25 مرداد 1404 - 10:46
لکسوس با یک کانسپت غیرمنتظره، نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد؛ خودروی اسپرت جدیدی که ما آن را LFR می‌نامیم و ترکیبی جسورانه از LFA و LC۵۰۰ است.

امیرمسعود عابدین:‌ راستش را بخواهید،  انتظار این یکی را نداشتیم! در رویداد The Quail در طول هفته خودروی مونتری، لکسوس از کانسپتی برای خودروی اسپرت خود رونمایی کرد. این کانسپت، پیش‌نمایشی از خودرویی است که ما آن را LFR نامیده‌ایم و به نظر ترکیبی از LFA و LC۵۰۰ می‌رسد.

سورپرایز ژاپنی‌/ لکسوس LFR معرفی شد / عکس

لکسوس هنوز هیچ جزئیاتی در مورد این خودرو منتشر نکرده است، اما انتظار داریم (و امیدواریم) که به زودی اطلاعات بیشتری به دست آوریم. آنچه می‌دانیم این است که این خودرو یک ماشین موتور جلو و دیفرانسیل عقب با یک موتور V۸ توئین توربو است و احتمالاً یک جعبه دنده ترنس‌اکسل در عقب خواهد داشت (ترنس اکسل جعبه دنده‌ای است که همزمان کار دیفرانسیل را هم انجام می‌دهد). یک نسخه تویوتا نیز از این خودرو تولید خواهد شد، البته نه برای بازار آمریکا. این تویوتا اساس خودروی مسابقه‌ای GT۳ آینده خواهد بود.

جزئیات طراحی خیره‌کننده

سورپرایز ژاپنی‌/ لکسوس LFR معرفی شد / عکس

جزئیات جالبی در این کانسپت وجود دارد، مانند لوله‌های اگزوزی که زیر بال عقب قرار گرفته‌اند و همچنین دریچه‌های عظیم در عقب که شبیه به دریچه‌های LFA هستند. دریچه‌های بزرگ پشت پنجره‌ها به نظر می‌رسند که برای خنک‌سازی ترمز و یا ترنس‌اکسل استفاده می‌شوند. چهار فن کوچک نیز روی چراغ ترمز مرکزی بالایی قرار دارد.

سورپرایز ژاپنی‌/ لکسوس LFR معرفی شد / عکس

بدیهی است که برخی از جزئیات در حد یک کانسپت هستند و ممکن است به مرحله تولید نرسند، اما انتظار می‌رود که نسخه جاده‌ای شباهت زیادی به این مدل داشته باشد. لکسوس همچنین بسیاری از جزئیات را پنهان کرده است. هیچ تصویری از فضای داخلی این کانسپت اسپرت وجود ندارد و تمام لوگوها به جز لوگوی Bridgestone، از کناره تایرهای آن پاک شده‌اند. اما از روی کاپوت مشخص است که موتور این خودرو پشت محور جلو قرار خواهد گرفت که به ایده وجود ترنس‌اکسل در عقب اعتبار می‌بخشد.

رقابت و هدف‌گذاری

سورپرایز ژاپنی‌/ لکسوس LFR معرفی شد / عکس

تویوتا و لکسوس در توسعه این خودرو، مرسدس بنز AMG GT R قدیمی را به عنوان معیار قرار داده‌اند، زیرا این خودرو یکی از بهترین خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای موتور جلو در گذشته بوده است. همچنین از چیدمان موتور V۸ در جلو و ترنس‌اکسل در عقب استفاده کرده است.

اولین بار این خودرو به عنوان کانسپت تویوتا GR GT۳ در سال ۲۰۲۲ دیده شد و این اولین نگاه ما به نسخه لکسوس آن است.

منبع: motor۱

۵۸۳۲۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.