«STLA بزرگ» گروه استلانتیس ساخته شده که برای مدلهای برقی و هیبرید طراحی شده است. قوای محرکه چروکی از ترکیب یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و دو موتور الکتریکی تشکیل شده و ۲۱۰ اسب بخار قدرت دارد. به گفته کارخانه مصرف سوخت ترکیبی خودرو حدود ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است و با یک باک پر بیش از ۸۰۰ کیلومتر حرکت میکند. مدیران جیپ میگویند چروکی جدید با تمرکز بر افزایش امکانات استاندارد، فضای بار بیشتر و کاهش مصرف سوخت طراحی شده تا بتواند در بازار پر رقیب شاسیبلندهای متوسط جایگاه گذشتهاش را دوباره به دست آورد. تویوتا RAV۴، هوندا CRV، فورد اسکیپ، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج از مهمترین رقیبان جیپ چروکی هستند. چروکی یکی از با سابقهترین مدلهای جیپ است.
نسل اول این مدل در سال ۱۹۷۴ به بازار آمد. چروکی در سال ۲۰۱۸ پرفروشترین مدل جیپ بود و فروش آن به حدود ۲۴۰ هزار دستگاه رسید. اما در سالهای بعد فروش کم شد و در سال ۲۰۲۲ به حدود ۴۰ هزار دستگاه رسید. در نهایت جیپ تصمیم گرفت تولید این مدل را متوقف کند. قیمت پایه چروکی ۳۶ هزار و ۹۹۵ دلار است. قرار است چند مدل با امکانات لوکستر و قیمت پایه حدود ۴۵هزار دلار هم به بازار عرضه شود. جیپ همچنین وعده داده یک مدل ویژه آفرود هم از چروکی تولید کند.
جیپ میگوید اتاق چروکی را برای استفاده راحت روزمره طراحی کرده است. به جای دستهدنده یک چرخ کوچک گذاشته شده تا جا برای گذاشتن وسایل روی کنسول وسط بیشتر شود. نمایشگر روی داشبورد ۱۲.۳ اینچی است و یک نمایشگر دیجیتال هم پشت فرمان نصب شده است. ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده و دوچرخهسوار، هشدار خوابآلودگی راننده و سیستم رانندگی نیمهخودران از امکاناتی است که به صورت استاندارد با چروکی عرضه میشود. برای مدلهای گرانتر امکاناتی مثل سقف شیشهای دوجداره، صندلی عقب گرمشونده، آینه دید عقب دیجیتال و دستیار صوتی در نظر گرفته شده است. عرضه نسل جدید چروکی بخشی از برنامه نوسازی محصولات جیپ است. این شرکت که در سال گذشته با افت فروش در بازار آمریکا روبهرو بود، در سهماهه دوم امسال رشد اندکی ثبت کرده و امیدوار است با مدلهای تازه این روند را ادامه دهد.