ناتینگ رسوا شد؛ استفاده از تصاویر عکاسان حرفه‌ای به‌جای نمونه دوربین فون 3

دیجیاتو چهارشنبه 05 شهریور 1404 - 17:32
برخی عکاسان اعلام کرده‌اند که تصویر آنها در محتوای تبلیغاتی ناتینگ فون 3 برای نمایش قدرت دوربین دستگاه نشان داده شده است. The post ناتینگ رسوا شد؛ استفاده از تصاویر عکاسان حرفه‌ای به‌جای نمونه دوربین فون 3 appeared first on دیجیاتو.

ناتینگ (Nothing) به دلیل استفاده از تصاویر استوک عکاسان حرفه‌ای به‌عنوان نمونه‌های ثبت‌شده با گوشی ناتینگ فون 3 مورد انتقاد قرار گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد 5 تصویر که ناتینگ ادعا کرده بود با این گوشی ثبت شده‌اند، درواقع عکس‌هایی دارای مجوز و گرفته‌شده با دوربین‌های دیگر بوده‌اند.

یکی از عکاسان این تصاویر به‌صورت ناشناس در گفتگو با The Verge تأیید کرده است که عکس او با ناتینگ فون 3 گرفته نشده و این شرکت آن را از پلتفرم Stills خریداری کرده است. ورج براساس فایل EXIF عکس می‌گوید که تصویر در سال 2023 ثبت شده، یعنی مدت‌ها پیش از اینکه گوشی Nothing Phone 3 در سال جاری معرفی شود.

استفاده از تصاویر دوربین‌های حرفه‌ای در محتوای تبلیغاتی ناتینگ فون 3

5 تصویری که به‌عنوان نمونه روی گوشی‌های دمو فروشگاهی قرار گرفته بودند، شامل عکس یک راه‌پله مارپیچ، چراغ جلوی خودرو، یک لیوان، یک پنجره و پرتره زنی درحال نگاه به دوربین هستند. همه این تصاویر روی وب‌سایت Stills برای خرید مجوز در دسترس قرار دارند.

رسوایی ناتینگ

«رومان فاکس»، عکاسی که تصویر چراغ خودرو را ثبت کرده نیز در گفتگو با Android Authority تأیید کرده که ناتینگ تصویر او را خریداری کرده است؛ تصویری که سال 2023 با دوربین Fujifilm XH2s گرفته شده بود.

نکته قابل توجه اینکه این تصاویر روی تبلیغاتی قرار گرفته‌اند که این جمله را بیان می‌کند:

«خودتان قضاوت کنید. این‌ها عکس‌هایی هستند که جامعه ما با فون 3 گرفته است.»

رسوایی ناتینگ فون 3

پس از انتشار این گزارش‌ها، «آکیس ایوانجلیدیس»، هم‌بنیانگذار ناتینگ، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این تصاویر استوک تنها «PlaceHolder» یا جایگزین موقت بوده‌اند که باید به‌روز می‌شدند. او این اتفاق را اشتباهی سهوی و ناخواسته توصیف کرد و گفت ناتینگ «درحال اصلاح» این مشکل است.

استفاده از تصاویر استوک متعلق به عکاسان آن هم به‌عنوان نمونه دوربین گوشی، باعث تعجب کاربران و رسانه‌ها شده است. این اولین باری نیست که یک شرکت سازنده گوشی هوشمند با چنین اقدامی رسوا می‌شود و پیش از این هواوی و سامسونگ نیز همین تکنیک را پیاده‌سازی کرده بودند، اما بسیاری انتظار داشتند ناتینگ از اشتباهات مشابه رقبا درس گرفته باشد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.