پایان ورود موتورسیکلت‌ ها به پیاده روهای تهران

عصر ایران یکشنبه 09 شهریور 1404 - 08:21
مهدی گلشنی ادامه داد: با توجه به اینکه پیاده روها برای عبور امن و راحت عابران طراحی می‌شوند، برنامه‌ای تدوین کردیم تا ورود موتورسیکلت ها را کنترل کنیم و مانع ورود خودرو و موتورسیکلت به پیاده‌روهای شهر شویم.

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره طرح «پیاده‌راه ایمن» اظهار کرد: متأسفانه هجوم موتورسیکلت‌ها به معابر، پیاده‌روها و فضاهایی که مختص عابر پیاده، خودرو یا مسیرهای ویژه اتوبوس است، موجب بی‌نظمی در شهر شده است.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیاده‌روها برای عبور امن و راحت عابران طراحی می‌شوند، برنامه‌ای تدوین کردیم تا ورود موتورسیکلت‌ها را کنترل کنیم و مانع ورود خودرو و موتورسیکلت به پیاده‌روهای شهر شویم.

مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: با همکاری پلیس راهور در هر منطقه 10 پیاده‌رو شناسایی شده که با تجهیزات ترافیکی و موانع بسته می‌شوند و فقط امکان عبور عابران وجود خواهد داشت و ورود موتورسیکلت‌ها ممنوع است.

وی گفت: نام این طرح «پیاده‌روی ایمن» است تا مردم بتوانند با ایمنی و امنیت عبور کنند. بسیاری از سرقت‌ها در سطح شهر در پیاده‌روها رخ می‌دهد و موتورسیکلت‌هایی که وارد پیاده‌روها می‌شوند این مشکلات را ایجاد می‌کنند. این طرح شرایط پیاده‌روی ایمن و امن را برای شهروندان فراهم می‌کند.

وی افزود: این طرح از ابتدای امسال آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد. هر منطقه موظف است 10 معبر را اجرا کند و علاوه بر آن، 30 معبر فرامنطقه‌ای نیز تعیین شده است. بنابراین تا پایان سال 250 معبر در سطح شهر دارای پیاده‌راه ایمن خواهند شد.

گلشنی تصریح کرد: ما وظیفه داریم همه پیاده‌روهای شهر را ایمن کنیم، اما با توجه به توان اجرایی و بودجه، امسال برای 250 محور برنامه‌ریزی شده و ان‌شاءالله سال آینده نیز ادامه دارد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.