به گزارش اکوایران، جعفر تشکریهاشمی توضیحاتی درباره مصوبات جدید شورای شهر تهران و آخرین وضعیت حملونقلی تهران داد. بودجه برای تجهیز چراغها به UPS در نظر گرفته شده و برخی تقاطعها مجهز شدهاند، اما مابقی هم باید به این سیستم متصل شوند. وقت و اعصاب مردم در ترافیکهای ناشی از اختلال چراغها هزاران بار باارزشتر از تجهیزاتی است که شهرداری از سرقت آنها نگران است.عضو شورای شهر تهران با اشاره به سیستم دوربینها تاکید کرد: سیستم چراغها مستقل از دوربینهاست و دوربینها از طریق کابل شبکه و سوئیچ poe متصل میشوند. به هر حال تقاطعها برای ما اهمیت زیادی دارند.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درباره تغییرات طرح ترافیک گفت: شهرداری تهران موضوعی را مطرح کرده که نرخگذاری بر اساس پیمایش کیلومتری باشد، نه زمان. این موضوع پیچیدگیهای زیادی دارد و نیازمند مصوبه شورای شهر است. اگر شهرداری پیشنهاد بدهد قطعا در شورا بررسی میکنیم؛ در غیر این صورت قابل اجرا نخواهد بود. هدف اصلی ما انضباط بخشی در شهر است و از هر طرحی که به این هدف کمک کند، حمایت خواهیم کرد.او درباره اجرای طرح HOV در پایتخت نیز بیان کرد: دوستان عجله کردند و خطکشیها انجام شد، اما در جلسه کمیته فنی شورای عالی هماهنگی کشور ایراداتی به این طرح گرفته شد. رئیسکمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر هم این موضوع را واجد اشکال میداند و باید در طرح تجدیدنظر شود.
تشکریهاشمی درباره اتوبوسهای شهری گفت: طبق اعلام شهرداری، قرار است ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در روزهای آتی به ناوگان اضافه شود. همچنین قرارداد ۴۰۰ اتوبوس دوکابین منعقد شده که بخشی از آنها تولید شده و به زودی از چین وارد کشور خواهد شد. این اتوبوسها در پاییز به خطوط اضافه میشوند.او افزود: دو شرکت داخلی نیز متعهد شدهاند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند. بنابراین تا اول مهر مجموعا حدود ۱۵۰ دستگاه به خطوط اضافه خواهد شد. در حال حاضر شهر تهران ۳۲۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد. طبق طرح جامع سال ۸۶ پیشبینی شده بود تا سال ۱۴۰۴ تعداد اتوبوسها به ۱۱ هزار دستگاه برسد، اما اکنون تنها ۳۲۰۰ دستگاه فعال داریم. اقدامات شهرداری مثبت است، اما برای حل بحران کافی نیست.
به گزارش ایسنا، مدیرکل حملونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از اصلاح تابلوهای سطح شهر تهران تا پایان سال خبر داد. وی در مورد جزئیات طرح «خوانایی معابر شهری» با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از حدود یک سال پیش تعریف شده است، گفت: هدف از این پروژه که اکنون نیز در حال اجراست، رفع مشکل خوانایی آدرسدهی برخی معابر برای شهروندان و مسافران خواهد بود.مهدی گلشنی با بیان اینکه پروژه خوانایی معابر شهری شامل چهار بخش از جمله اصلاح تابلوهای بزرگراهها، تابلوهای پرچمی سر کوچهها و پلاک اسامی معابر است که توسط مشاورین هر منطقه در حال بررسی و رفع نواقص است، ادامه داد: برخی تابلوهای بزرگراهی سرقت شدهاند، برخی دارای ایراد هستند و برخی نیز در مکان نامناسبی قرار گرفتهاند که همکاران ما در سازمان حملونقل و ترافیک و مناطق ۲۲ گانه با توجه به مطالعات انجام شده، در حال اصلاح موارد شناسایی شده هستند و تا پایان سال جاری همه معابر شهر تهران خوانا خواهند شد.
مدیرکل حملونقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران تصریح کرد: در برخی از بزرگراهها تابلوی معرفی معبر سرقت شده و در مواردی تابلوها یا دارای ایراد هستند یا در مکان نامناسبی قرار گرفتهاند که همه این موارد شناسایی شده و رفع ایرادات در حال انجام است؛ علاوه بر این، برخی تابلوهای پرچمی که ابتدای هر کوچه روی پایه قرار دارد نیز بعضا دارای ایراداتی مانند فرسودگی، ناخوانا بودن یا تغییر جهت هستند که این موارد نیز شناسایی و رفع ایرادات آنها آغاز شده است.
وی با اشاره به بخش سوم پروژه خوانایی معابر شهری، خاطرنشان کرد: برخی از تابلوهای معابر زیر چراغهای راهنمایی و رانندگی در تقاطعها نیز نیازمند تغییر و نوسازی بودند که در برخی مناطق انجام شده و سایر موارد نیز تا پایان سال جاری به اتمام میرسد و بخش چهارم این پروژه نیز مربوط به پلاک معابر اصلی و فرعی است که باید طبق استانداردهای موجود، ابتدا و انتهای معابر به صورت پلاککوبی یا پرچمی قرار گیرد، اما در این زمینه نیز ایرادات و نقصهایی وجود دارد که ضوابط و استانداردهای آن به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده و تا پایان سال به سرانجام میرسد.