الیور زیپسه، مدیرعامل بیامدبلیو، پروژه Neue Klasse را بزرگترین گام استراتژیک این شرکت در دهههای اخیر معرفی کرده و آن را آغازگر نسلی تازه از خودروها دانسته که آینده برند را شکل خواهد داد. بر همین اساس، هزینههای تحقیق و توسعه شرکت از ۶.۳میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ به ۹میلیارد یورو در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.
در بعد فنی، iX۳ جدید با بهرهگیری از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی، به شارژ بسیار سریعتری دست یافته و با توان بیش از ۴۰۰ کیلووات، تنها در ۱۰ دقیقه میتواند ۳۷۲ کیلومتر برد اضافه کند. برد کلی خودرو به بیش از ۸۰۰ کیلومتر افزایش یافته که رقمی بیسابقه در میان محصولات کنونی بیامدبلیو و رقیبانی مانند تسلا و BYD محسوب میشود. این افزایش برد، تنها نتیجه استفاده از باتری بزرگتر نیست؛ بلکه بهینهسازی سیستمهای الکتریکی و طراحی آیرودینامیک نیز نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی به حدود ۱۵ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر داشتهاند.
از دیگر ویژگیهای برجسته این مدل، استفاده از چهار رایانه مرکزی شبکهای است که با قدرت پردازشی ۲۰ برابر بیشتر از نسل پیشین، کلیه سامانههای خودرو را بهصورت یکپارچه مدیریت میکنند. برخلاف بسیاری از خودروهای دیگر که عملکردهای جداگانهای برای هر سیستم دارند، این ساختار متمرکز، سرعت پاسخگویی را افزایش داده و بهینهسازی عملکرد رانندگی را ممکن کرده است.
در زمینه نرمافزار، بیامدبلیو همکاری نزدیکی با شرکتهای فناوری چینی برقرار کرده تا بتواند محصولات خود را با نیازهای بازار چین و منطقه آسیا-اقیانوسیه تطبیق دهد. این منطقه، علیرغم حفظ جایگاه مهم خود در فروش جهانی، بهدلیل رقابت فشرده با برندهای داخلی، چالشهای تازهای را پیش روی خودروسازان اروپایی قرار داده است.
iX۳ جدید در کنار مدل آینده i۳ سدان، پیشتاز ورود بیامدبلیو به عصر تازهای از خودروهای هوشمند، برقی و متصل خواهد بود؛ عصری که رقابت نهفقط بر سر قدرت پیشرانه، بلکه بر پایه بهرهوری، فناوری، تجربه کاربری و یکپارچگی نرمافزار شکل میگیرد.