خودروساز ژاپنی اعلام کرد: این تغییر ساختار که تا پایان سال مالی ۲۰۲۵ تکمیل خواهد شد، با هدف سادهسازی عملیات طراحی آن انجام میشود. این تغییرات که بخشی از طرح گستردهتر برنامه بازیابی مالی «Re:Nissan» است، سازمان طراحی این شرکت را در پنج مرکز لسآنجلس، لندن، شانگهای، توکیو و آتسوگی ژاپن ادغام خواهد کرد. این طرح برای بازیابی عملکرد تجاری و تغییر جایگاه نیسان برای موفقیت بلندمدت طراحی شده است.
نیسان اعلام کرد: استودیوی شماره ۶ لسآنجلس به مرکز اصلی طراحی این شرکت در آمریکا تبدیل خواهد شد. این شرکت خودروسازی، اعلام نکرد که چه تعداد کارگر تحتتاثیر این اقدام قرار خواهند گرفت. بر اساس گزارش رویترز، «ایوان اسپینوزا»، مدیرعامل نیسان که در آوریل به این سمت منصوب شد، در ماه مه از طرح تحول برنامه بازیابی برای بازگرداندن سودآوری رونمایی کرد.
این طرح شامل اقداماتی مانند کاهش ظرفیت تولید جهانی از ۳.۵میلیون دستگاه خودرو به ۲.۵میلیون دستگاه خودرو و کاهش تعداد کارخانههای تولیدی از ۱۷ به ۱۰ کارخانه تا سال مالی ۲۰۲۷ بود. علاوه بر تعطیلی استودیوهای طراحی با هدف سادهسازی عملیات، نیسان پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل کمبود باتری، برنامه تولید مدل جدید خودروی برقی لیف را برای ماههای سپتامبر و نوامبر، کاهش داده است. روزنامه اقتصادی نیکی ژاپن، گزارش داد تولید باتری کمتر از حد انتظار در یکی از شرکتهای وابسته به نیسان، باعث بازنگری این خودروساز در برنامه تولید شده است.
این خودروساز ژاپنی با وجود مشکلات تولید، قصد دارد این مدل جدید خودروی برقی را تا پایان سال عرضه کند. این روزنامه اهداف تولید اولیه را مشخص نکرد، اما نوشت: برنامه تولید در کارخانه توچیگی در شرق ژاپن که نسخه جدید لیف را برای بازارهای آمریکا و ژاپن تولید میکند، تا چند هزار دستگاه در ماه کاهش یافته است. نیسان که از زمان ورود اولین مدل خود به نمایشگاهها در سال ۲۰۱۰، از پیشگام خودروهای برقی بازار انبوه، به یک شرکت عقبمانده تبدیل شده، برای احیای جایگاه خود روی نسخه جدید مدل لیف به شدت حساب میکند.