بیوایدی برای اولینبار در آوریل، خودروهای برقی بیشتری نسبت به تسلا در اروپا فروخت و همزمان با افول تسلا، شاهد افزایش فروش در سراسر اروپا بوده است. اکنون، این دو شرکت، میدان نبرد جدیدی به نام هند دارند.
با وجود اینکه سومین بازار بزرگ خودرو در جهان تا حد زیادی برای برندهای غربی و چینی نامناسب است، هم بیوایدی و هم تسلا برای گسترش نفوذ در این بازار سخت تلاش میکنند. اما رسیدن به موفقیت در کشوری که تعداد خودروها به طرز چشمگیری از موتورسیکلتها کمتر است، کار سادهای نیست. «براجش چیبر»، یکی از شرکای شرکت مشاورهای مککینزی، گفت: بازار خودروهای برقی هند، طی چند سال آینده به سرعت رشد خواهد کرد.
او پیشبینی کرد که فروش خودروهای برقی در هند، میتواند تا سال ۲۰۳۰، بین ۲ تا سهمیلیون دستگاه بر مبنای سالانه افزایش یابد که از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۴ بیشتر و حدود دو برابر اندازه بازار آمریکا در سال ۲۰۲۴ است. مدتها بود که انتظار ورود تسلا به هند میرفت.
این تولیدکننده خودروهای برقی حدود یک دهه قبل، پیشسفارشها را آغاز کرد اما فروش خودروهایش را در هند فقط در ژوئیه آغاز کرد؛ تاخیری که باعث شد برخی از مشتریان، سالها برای دریافت خودروهایشان منتظر بمانند. تسلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۲ نمایشگاه در دهلی و بمبئی افتتاح کرده و شاسیبلند «مدل وای» خود را با قیمتی حدود ۶میلیون روپیه (۷۰ هزار دلار) که حدود دو برابر قیمت «مدل وای» پایه در آمریکاست، به فروش میرساند.