نبرد جهانی تسلا و BYD بالا گرفت

دنیای اقتصاد چهارشنبه 02 مهر 1404 - 00:04
ایسنا: نبرد جهانی تسلا و بی‌وای‌دی برای تسلط بر بازار خودروهای برقی، داغ شده و هر دو خودروساز برای گسترش حضورشان، به هند چشم دوخته‌اند.

بی‌وای‌دی برای اولین‌بار در آوریل، خودروهای برقی بیشتری نسبت به تسلا در اروپا فروخت و همزمان با افول تسلا، شاهد افزایش فروش در سراسر اروپا بوده است. اکنون، این دو شرکت، میدان نبرد جدیدی به نام هند دارند.

با وجود اینکه سومین بازار بزرگ خودرو در جهان تا حد زیادی برای برندهای غربی و چینی نامناسب است، هم بی‌وای‌دی و هم تسلا برای گسترش نفوذ در این بازار سخت تلاش می‌کنند. اما رسیدن به موفقیت در کشوری که تعداد خودروها به طرز چشم‌گیری از موتورسیکلت‌ها کمتر است، کار ساده‌ای نیست. «براجش چیبر»، یکی از شرکای شرکت مشاوره‌ای مک‌کینزی، گفت: بازار خودروهای برقی هند، طی چند سال آینده به سرعت رشد خواهد کرد.

او پیش‌بینی کرد که فروش خودروهای برقی در هند، می‌تواند تا سال ۲۰۳۰، بین ۲ تا سه‌میلیون دستگاه بر مبنای سالانه افزایش یابد که از ۱۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۴ بیشتر و حدود دو برابر اندازه بازار آمریکا در سال ۲۰۲۴ است. مدت‌ها بود که انتظار ورود تسلا به هند می‌رفت.

این تولیدکننده خودروهای برقی حدود یک دهه قبل، پیش‌سفارش‌ها را آغاز کرد اما فروش خودروهایش را در هند فقط در ژوئیه آغاز کرد؛ تاخیری که باعث شد برخی از مشتریان، سال‌ها برای دریافت خودروهایشان منتظر بمانند. تسلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۲ نمایشگاه در دهلی و بمبئی افتتاح کرده و شاسی‌بلند «مدل وای» خود را با قیمتی حدود ۶‌میلیون روپیه (۷۰ هزار دلار) که حدود دو برابر قیمت «مدل وای» پایه در آمریکاست، به فروش می‌رساند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.