برگ برنده خودروسازان چینی در اروپا

دنیای اقتصاد پنج شنبه 03 مهر 1404 - 00:03
ایسنا: خودروسازان چینی در ماه اوت، خودروهای بیشتری نسبت به برندهای رنو و آئودی در اروپا فروختند که این امر به رونق فروش خودروهای پلاگین هیبریدی منجر شد.

 داده‌های شرکت «جیتو داینامیک»، نشان می‌دهد که «مدل وای» شرکت تسلا همچنان محبوب‌ترین خودروی تمام برقی در اروپا باقی مانده اما با وجود افزایش کلی فروش خودروهای تمام برقی، فروش آن نسبت به ماه اوت سال گذشته، ۳۷درصد کاهش یافته است. خودروسازان چینی، صادرات خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی هیبریدی به اروپا را افزایش داده‌اند و قصد دارند مدل‌های بیشتری را به صورت داخلی تولید کنند و تاثیر تعرفه‌های اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی تولید چین را به حداقل برسانند.

خودروهای پلاگین هیبریدی که با ترکیب بنزین و برق کار می‌کنند، به‌عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه بین خودروهای تمام احتراقی و تمام برقی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. داده‌ها نشان می‌دهد که خودروسازان چینی در ماه اوت، با فروش بیش از ۴۳هزار و ۵۰۰دستگاه خودرو، در مجموع سهم بازار ۵.۵درصدی را در اختیار داشتند که نسبت به اوت سال میلادی گذشته، ۱۲۱درصد افزایش یافته است. این رقم بالاتر از فروش ۴۱هزار و ۳۰۰دستگاه آئودی و ۳۷هزار و ۸۰۰ دستگاه رنو بود.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.